Kan ik Guitar Pro drum tabs laten tonen met cijfers, niet drum noten (iPad / iOS)

Ik heb Guitar Pro op mijn iPad maar ik zit met problemen qua het tonen van de tabs.

Je hebt bijv. met gitaar: Tabs (fret aanduiding.. 0-24), maar ook echte gitaar notatie. Dus noten lezen.

Ik ben met drums gewend geraakt dat als ik een 40 zie, dat het de snare betekent. Echte drumnoteringen snap ik niet goed. Kan ik Guitar Pro zo instellen dat ie Drum TAB achtige notering geeft?

Alleen tonen, ik hoef de tabs niet te bewerken.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

Je vraag sluit bijna, en er zijn nog geen antwoorden, dus ik doe een duit in het zakje, ondanks ik niet echt een concreet antwoord heb... Ik heb met het programma geen ervaring.

Maar: Je zou het misschien kunnen exporteren en dan converteren. Afhankelijk van je kennis, zou je een word macro, een simpel scriptje kunnen maken dat alle snaredrums (wat die dan ook zijn in het ge-exporteerde formaat) kunnen vervangen met 40's etcetera.
Je zou ook kunnen kijken of de drum-notatie toevallig als een font (lettertype) gebruikt wordt, en dan dat font editen.
En tot slot: Je zou een uurtje kunnen zitten om je bekend te maken met drum-notatie. Het is niet het antwoord dat je zocht, maar ik beloof je dat je het sneller onder de knie hebt dan je nu denkt! Voor de theoretische achtergrond gebruik je internet, wikipedia, tutorials, youtube filmpjes of wat mij betreft GoeieVraag. (-: En als je het al een beetje kan, zal je zien dat je als drummer meteen een niveau verder bent!

Succes!