Hoe zit het nu met de ping van blackberry

Hoe zit het nou met het pingen via een blackberry heb je daar echt dat bb internet voor nodig of kan ik met mijn iphone abbo gewoon pingen enzo. Dus zit het systeem echt in de blackberry of in dat speciale internet?

(zou iemand ook kunnen uitleggen hoe dat systeem dan een beetje werkt??)

Ik heb ook iets gelezen over activeren. Maar kan ik dat niet tijdelijk doen met een simkaart van iemand ze bb en dan op me iphone abbo verder? Of echt dat bb abbo erbij?:S

Mvg, dennis

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Normaal loopt internet via je provider. Rim ( Research In Motion) de maker van Blackberry gebruikt zijn eigen server en alleen via deze server kun je BIS ( Blackberry internet service) gebruiken. Je Iphone abonnement zal dus wel gewoon internet geven,maar geen Blackberry producten ondersteunen zoals Blackberry messenger ( ping) en je kunt dan je mail niet synchroniseren op je Blackberry. Een Blackberry zonder BIS ( bij KPN en T-Mobile heet dit instant email ) abonnement is dus eigenlijk zinloos. Wel kun je je huidige internet om laten zetten naar Blackberry internet, dat is met 1 telefoontje naar je provider geregeld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan ook alleen met een bis Abbo op internet en geen ander Abbo!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar ik heb blackberry internet en ook instant emailing (T-Mobile) staat op mijn factuur. Ze hebben mij destijds gezegd dat dat moest om email te kunnen ontvangen, maar volgens jou dus niet? Ik snap het nog niet helemaal met dat BIS (niet zo technisch :p) maar zou lullig vinden als ik dus voor niks instantemail aangesmeerd heb gekregen ;) kan wel pingen, en alle andere bb functies.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh, laat maar. Ik snap het nu, had het niet goed begrepen eerst. Sorry!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@mikejo Dat klopt, vandaar dat ik ook zei dat hij zijn gewone internet kon laten omzetten naar Bis / instant email. @ Rinke. Bis heet dus instant email bij T-mobile, maar je begreep het al :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goes en uitgebreid antwoord dank je

Andere antwoorden (2)

Als je op een Blackberry wil Pingen heb je Blackberry internet nodig. Zo simpel is het, een iPhone abonnement (zonder blackberry internet) voldoet dus niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het pingen zelf verloopt via BB internet, je kan daar niet omheen. Je moet dus echt BB internet hebben als je wilt pingen. Je kan met een ander abonnement wel gewoon bellen en bijvoorbeeld browsen alleen niet pingen (en e-mailen dacht ik).