Hoe kan ik er voor zorgen dat de batterij zo lang mogelijk vol blijft?

Bij veel Smartphones is de batterij al snel leeg (na een dag) hoe kan ik er voor zorgen dat de batterij zo lang mogelijk vol blijft en hoe kan ik de batterij het beste opladen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.5K

Antwoorden (5)

Zorg dat je Bluetooth, Wifi en GPS uit is wanneer je het niet gebruikt. Plaats eventueel een widget op je homescreen waarmee je hem makkelijk kan uitzetten (Bij bijvoorbeeld Android).

Je kan ook de helderheid van het scherm verlagen, dat scheelt veel batterijtijd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je een iPhone gebruikt dan is het programma sluiten met de home knop alleen niet genoeg. Druk eerst 1 maal op de home knop (afsluiten) daarna 2 x op de home knop drukken. Dan het programma wat onder aan het beeldscherm verschijnt ingedrukt houden, dan verschijnt er een verwijderrondje (weet even niet hoe ik het anders moet noemen), daarmee kan je alle programma's echt sluiten. Anders blijven ze doordraaien en dat kost batterij (ik weet niet hoe dit bij andere telefoons werkt). Ook kan je push berichten uitzetten via je instellingen. Als dit aan blijft staan dan probeerd je telefoon iedere paar minuten gegevens ophalen om na te kijken of er bijv nieuwe berichten zijn, dit kost dus ook veel batterij. Ik laad mijn telefoon pas op als hij onder de 10 procent komt. Ik doe ongeveer 2 dagen met mijn batterij (is nog niet veel maar in ieder geval meer dan 1 dag ;-))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn persoonlijke 10 belangrijkste,waar ik op let :

1- Zet Uw toestel altijd op "Automatische helderheid"
2- Zo weinig mogelijk interactieve achtergronden ( bewegende poppetjes etc)
3- De achtergrond zo zwart mogelijk houden en zo weinig mogelijk WIT !!
4- Zet Uw toestel op 2 minuten ,time outs..ik vind dit prima ( Instellingen>>Beeld)
5-Elke ontvanger die U toch niet/nooit gebruikt UITZETTEN. (Wifi,bluetooth,2G,3G en GPS)
6- Verstuur of ontvang slechts DATA als de ontvangst optimaal is. Als de mast ver weg is ,vreet dit energie.
7-Probeer om niet de heeeeeeeeele dag met Uw toestel ONLINE te zijn. Op of in een vervoermiddel,welke U bestuurt is dat onzin. Zet op 3G als U ergens in een afgelegen gebied bent ( Polder,platteland)
8-Liefst nooit 3G .(Instellingen??Draadloos en Netwerken>>Mobiele netwerken) Zet op de onderste optie "GSM/wcdma automatisch"
9-Als U Uw toestel oplaadt,zorg dan ,dat hij tot de nok wordt gevuld !
10- Ga via de Market zoeken naar Juicedefender ,haal op,installeer en gebruik deze SUPER app !

Groet:Zoekertje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat klopt. Dat komt omdat het scherm het meeste energie vreten.
Bij sommige telefoons verbruiken ook wifi, bluetooth en GPS erg veel energie. Zeker als ze ook nog actief en verbonden zijn.

Een paar tips:
1) Stel je auto-screen-off functie in op 1 minute.
2) Zet de helderheid van je scherm zo laag mogelijk in dat het nog wel werkbaar voor je is.
3) Zet alleen wifi aan als je die ook gebruikt
4) Laat zo min mogelijk apps draaien in de achtergrond.

Bij mij gaat mijn mobiel op de lader als ik zelf word opgeladen (dus wanneer ik slaap).
Ik ben er tevreden mee zolang ik een hele lange dag ermee kan werken.
Meestal is hij voordat ik naar bed ga op 20%. Dat zou nog genoeg zijn voor 2-3 uur. Dus moet hij wel op de lader zodat ik de volgende dag er weer volop mee kan werken.

Het was in het begin wel even wennen. Want normaal ben je gewend om hem maar 1-2x per week te laden. Maar geloof mij, het went snel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2 uur opladen en niet teveel spelletjes doen en video's bekijken. O ja en helemaal leeg laten lopen dan word dan batterij niet lui