Kan ik sms.db weer in mijn iPhone importeren?

Ik weet dat je via winSCP je smsjes naar je HDD kan exporteren. Een soort van.. backup. Als ik na een herstel dit weer in mijn iPhone stop, heb ik dan dus al mijn smsjes weer terug?

Aldus, smsjes importeren.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

SMS berichten exporteren
Het mogelijk om al je SMS te exporteren naar een text file, handig als je bijvoorbeeld je SMS berichten wilt bewaren.

De sms berichten worden opgeslagen in een SQLite database deze heet sms.db en kan je vinden op je iPhone in de folder: /var/root/Library/SMS/sms.db
vanaf versie 1.1.3 is het : /private/var/mobile/Library/SMS/sms.db

Download de sms.db file vanaf je iPhone naar je pc, doormiddel bijvoorbeeld Fugu, Transmit of WinSCP.

Om de sms database file te kunnen lezen en te exporteren heb je SQLite nodig, dit is een command line tool die zowel voor OS X als Windows beschikbaar is.

SQLite Download Page

Download de versie voor jou operating system en installeer deze.

Start na de installatie SQLite als volgt:

Hierna kom je in de SQLite interface, en kan je de onderstaande commando's uitvoeren om de sms berichten in de database te exporteren als een text file genaamd "sms-export.text"

In de directory waarin je SQLite heb opgestart is nu een "leesbare" text file aangemaakt met daarin al je sms berichten.

http://www.sqlite.org/download.html

(dit bestand heeft U dus nog nodig)

Groet:Zoekertje