Waarom staat er KPN terwijl ik Telfort heb?

Het is gelukt met simlock vrij maken! Maar nu staat er linksboven KPN ipv Telfort. Waarom?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Telfort heeft geen eigen netwerk meer nadat ze zijn overgenomen door KPN in 2005.

Je maakt dus gebruik van het KPN netwerk. Maar je hebt een Abonnement bij Telfort dat is de service provider.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Omdat de telefoon als 1e is geprogrammeerd door de KPN. Nu is de telefoon wel simlock vrij maar bepaalde instellingen zijn van de 1e operator blijven staan. Een en ander betekend niet dat de KPN er nog iets mee van doen heeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan ook gewoon zijn dat jouw telefoon het netwerk van KPN gebruikt. Dat doet Telfort. Als je naar het buitenland gaat, kan er een andere netwerk tevoorschijn komen. Dat staat los van Telfort of welke ander provider. Die providers bepalen volgens mij wel welke netwerken zij gebruiken. Maak dus onderscheid tussen de provider (aanbieder) en de netwerken die de aanbieder gebruikt om het signaal te verspreiden.