Wanneer ik geen internet heb op mijn mobiel, kost google maps dan verbruik?

Ik ben een intensieve google maps gebruiker, online op me PC en via mijn mobiel gebruik ik deze app voor het zoeken van adressen vanwege mijn 112 fotografie hobby. Maar, binnenkort eindigt mijn contract bij mijn aanbieder en moet ik dus deze verlengen. Alleen het probleem is, er gaat altijd wel iets fout en dan zeker qua internet. Daarom stel ik deze vraag.

Verbruikt google maps ook mb/s of echt alleen maar GPS?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (3)

Met Google maps staan de (land)kaarten niet op je mobiel maar download je deze continue van internet.
Dus Google Maps gebruik naast GPS ook internet...
13 jaar geleden
Voor Google Maps heb je een live internetverbinding nodig. Deze download steeds de benodigde kaarten. Omdat dit wel wat bandbreedte vergt (zeker met de foto's) dan is het verstandig om een flat-fee internet abonnement te nemen, of een waarbij je geen verrasingen krijgt als je meer download dan afgesproken.

Als je veel met GPS werkt kan je op een mobiel ook een applicatie zetten die met gedownloade kaarten werkt zoals OziExplorer.

Toegevoegd na 1 minuut:
Met applicaties als oziexplorer kan je kaarten vooraf downloaden. Dit is een GPS applicatie waarmee je kunt zien waar je bent en welke route je hebt afgelegd. Het is geen routeplanner.

Toegevoegd na 50 minuten:
Een ander alternatief is een routeplanner te installeren op je mobiel, of een mobiel te nemen met een routeplanner erop (waarbij je de kaarten thuis kunt downloaden). Ik neem aan dat je snel wilt opzoeken waar je heen moet.

Er zijn ook camera's met een GPS ontvanger die de locatie op die manier kunnen opslaan. Je kunt die via Picasa dan taggen op de juiste locatie of via Google Maps.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, Google Maps gebruikt er veel internet omdat hij de kaarten vanuit het internet op je toestel weergeeft.
Als je dus geen internet abonnement hebt, dan zal het je veel internet verkeer kosten en hiermee moet je ook rekening houden dat het initiëren van een internet verbinding ook extra geld kost.

Je zult dit gaan terugzien in je gespecificeerde telefoonrekening.

Beter om een internet abonnement af te sluiten. Kan je ook onderweg op GV wat vragen stellen/antwoorden.

Toegevoegd na 32 seconden:
Of het weer in de gaten houden, files, enz.