The App Store opened on July 10, 2008 via an update to iTunes. On July 11, the iPhone 3G was launched and came pre-loaded with iOS 2.0.1 with App Store support; new iOS 2.0.1 firmware for iPhone and iPod Touch was also made available via iTunes.

On July 10, 2008, Apple CEO Steve Jobs told USA Today that the App Store contained 500 third-party applications for the iPhone and the iPod Touch, and of these 25% were free.

Ofwel... Op 10 juli 2008, de dag van opening waren er al meer dan 500 apps...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Toen de appstore opende waren er direct al een boel. Dus niet één eerste.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
12 maanden geleden