Weet iemand hoe dit werkt... Vodafone abonnement met nummerbehoud.

Ik heb een maand of 2 geleden bij Vodafone een abonnement aangevraagd met nummerbehoud van mijn abonnement bij Hi die na 27/2 overgenomen kan worden.
Vandaag ontving ik reeds de bijbehorende telefoon met SIM kaart en de melding 'datum nummerportering 27-04-2011'.

Ik neem aan dat ik dus pas tegen 27-04 de SIM kaart er in hoeft te stoppen want tot die tijd kan ik er toch niets meer? Wel?!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Nee, je kunt nu al gewoon bellen en gebeld worden met je nieuwe abonnement. Je hebt nu alleen wel een tijdelijk nummer van Vodafone gekregen tot de porteringsdatum. Pas dan geeft KPN je 'eigen' nummer vrij aan Vodafone, welke hem nu al voor jou gereserveerd heeft.

Je tijdelijke nummer moet je ergens op je contract vinden of op de porteringsovereenkomst. Dit nummer vervalt dus op 27 april en vanaf dan ben je weer als vanouds bereikbaar, hetzij met een nieuwe telefoon en bij een andere provider.

Toegevoegd na 14 minuten:
Hou er wel rekening mee dat vanaf het moment dat je je nieuwe sim kaart gaat gebruiken, je ook (buiten je bundel) gaat betalen.

Afhankelijk van hoe dit is ingesteld werkt de sim-kaart óf juist wel, of juist niet. Als men jou contract op 'spoed' heeft gezet, dan doet die kaart het wel degelijk.

Toegevoegd na 20 minuten:
Dan is het een abonnement wat pas ook écht op die datum ingaat. Van kpn/hi moet je een bericht hebben gekregen dat per die datum je contract bij hen ook daadwerkelijk stopgezet is. Kun je dat nergens vinden, bel dan de HI klantenservice en vraag of ze je dat bewijs opnieuw toesturen.

Je wilt niet weten hoe vaak er iets misgaat met de portering en dat je er vaak heel veel gedoe aan overhoud om alles weer op regel te krijgen.

Dus, voor alle zekerheid vraag ook even bij Hi of je abonnement op die datum ook daadwerkelijk is stopgezet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De nieuwe sim doet nog niets natuurlijk, anders betaal je ook voor 2 abonnementen.Die werkt vanaf 27-2 het overzetten van het tel.nummer gebeurt 27-4
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar er staat nergens een 'tijdelijk' nummer aangegeven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je had ZO gelijk met checken of mijn abo bij HI afgezegd is, was dus idd niet zo!

Andere antwoorden (1)

vanaf 27-2 kan je de nieuwe sim gebruiken, die doet nu nog niets (anders zou je ook 2 abbo's moeten betalen)
tot die datum moet je dus je oude sim gebruiken.
van 27-2 tot 27-4 kan je de oude sim niet meer gebruiken omdat kpn (Hi) de service stopt en gebruik je je nieuwe, met waarschijnlijk een tijdelijk nummer.
Ik stap zelf ook over (van kpn naar vodaphone) op 28-2 en behoud ook mijn eigen nummer, alleen wordt mijn nummer wel direct omgezet de 28e waarna mijn oude sim niets meer doet en ik alleen nog kan bellen e.d met de nieuwe.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er staat geen tijdelijk nummer aangegeven op de formulieren. Overal staat alleen mijn huidige nummer aangegeven.
Ik vraag me nu af, als ik na 27/2, wanneer mijn abo dus afloopt, nog 2 maanden bij Hi zit, zit ik dan een jaar eraan vast??? Die sites zijn ook zooooo duidelijk... :-(
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
FF kpn bellen en vragen wanneer jouw contract precies afloopt, en je hoeft er niet vanuit te gaan dat je nog een extra jaar aan kpn vastzit, omdat ze de overstap al hebben goedgekeurd.