Is het mogelijk om zonder verlies van functionaliteit een iPhone aan te sluiten op een Windows-computer?

Of heeft dit minder functionaliteiten dan wanneer je de iPhone op bijvoorbeeld een Mac Pro zou aansluiten?

Morgen is iPhone dag gaat het gerucht, en als fervent Windows XP gebruiker ben ik toch geneigd een iPhone aan te schaffen. En ik vroeg me aan de hand daarvan af of er ervaringen zijn, of het gewoon goed werkt!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik heb een iphone en gebruik zowel een mac (continue) als windows XP (vooral om dingen mee te testen). Het verschil van Windows XP in combinatie met een iPhone in verhouding tot MacOSX is het ontbreken van de programma's Mail, Adresboek Notes en iCal onder Windows XP. Deze programma's zijn standaard onder MacOSX en werken op de Mac identiek als op de iPhone. De iPhone zal onder WindowsXP de emailaccounts, adressen en agenda's synchroniseren met Outlook, die er toch wat anders uitziet en wat anders werkt dan de equivalenten op de Mac.

Voor de rest zijn er geen verschillen en werkt de iPhone gewoon prima samen met een Wintel machine, mits je alles via iTunes synchroniseerd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Er is geen verschil. Je gebruikt ITunes om te communiceren met je Iphone. Dat werkt vlekkeloos onder Windows, ik doe dat al tijden.
AWM
14 jaar geleden
Ik heb zelf sinds kort een iPhone en gebruik zelf ook Windows XP. Ondanks dat ik ook een Mac(book) heb, heb ik de iPhone hier nog nooit op aangesloten, dus de echte verschillen weet ik niet.

Ik vermoed echter dat de verschillen miniem zijn, omdat voor de synchronisatie van gegevens iTunes geinstalleerd moet worden. Volgens mij komt de functionaliteit van iTunes voor Windows nagenoeg 1 op 1 overeen met die voor de Mac.

Een ding waar ik wel even kort naar heb moeten zoeken op het internet is hoe ik mijn contactgegevens uit Thunderbird (ik gebruik geen Outlook) kan synchroniseren met mijn iPhone. Dit gaat jammergenoeg niet met tweerichtingverkeer. Ik moest de contactgegevens eerst exporteren naar het globale Windows adresboek om het vervolgens te kunnen sync'en (of eigenlijk importeren) naar de iPhone.

Andersom heb ik de contactgegevens nog niet teruggesync't naar Thunderbird, dus ik weet niet of dat zo makkelijk gaat.

Ik kan je ook niet uit ervaring vertellen of, indien je wel Outlook hebt geinstalleerd, je agenda en dergelijke ook gesync't kan worden met Outlook.

Voor de rest:
- Muziek sync'en gaat prima (je kan mappen selecteren die je wilt uploaden naar je iPhone)
- Foto's downloaden van de iPhone gaat goed. Kan de iPhon gewoon als schijf zien in verkenner. Maar misschien dat iTunes wel een betere sync methode heeft, heb ik niet naar gekeken eerlijk gezegd.