Ik hoorde dat ze het "onbeperkt" gebruik maken van internet op mobieltjes willen gaan afschaffen, klopt dit?

Doordat je nu op veel mobieltjes onbeperkt kan internetten zijn er programma's ontwikkeld die het mogelijk maken om via internet ook onbeperkt in contact te zijn met andere mobieltjes.

Een recent voorbeeld daarvan is ping en whatsapp. Je kan met ping (Blackberry) onbeperkt berichten versturen naar mensen die ook dit programma hebben en ook zij kunnen dan onbeperkt reageren. Pingen is dus gratis sms'en en heeft dus eigenlijk veel weg van msn.

Omdat heel veel mensen dit hebben aangeschaft of gaan aan schaffen daalt de winst flink bij providers, want een onbeperkt internet abonnement heb je al voor 7,50. Als je dan onbeperkt iemand berichtjes kan sturen dan wordt het bellen bijna en het sms'en helemaal overbodig. Terwijl mensen nu nog 15 euro betalen voor hun abonnement en dan internet erbij misschien 25 euro, dan wordt dat dadelijk nog maar maximaal 10 a 15 euro in totaal. Dat scheelt dus per persoon zeker 10 euro in de maand. 10.000 mensen geven dus een daling van 100.000 euro per maand.

Door dit alles willen ze het misschien allemaal gaan afschaffen, maar ik vraag me af of dit waar is of niet, want zo iets zomaar afschaffen neemt vele problemen met zich mee en lijkt mij dus onwaarschijnlijk. De providers zouden innovatief moeten zijn en met oplossingen moet komen om te zorgen dat de winst niet omlaag gaat. Maar ja, dat is natuurlijk mijn mening.

Wat ik gewoon even wil weten is of ze het onbeperkt internetten en het pingen gaan afschaffen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Er zal bij steeds meer providers een datalimiet komen. Niet het gebruik van de mobiel is het probleem, maar wel dat deze steeds vaker wordt ingesteld als modem voor een laptop. Je gebruikt dan een gewone pc op het internetabonnement van je mobiel en het dataverkeer kan vooral bij downloaden flink oplopen. Daar 'lijden' de mensen onder die de mobiel normaal gebruiken, want die betalen aan dit misbruik mee (of het misbruik is kun je betwisten, providers zien het wel zo).

Vandaar de datalimiet die overigens bij gewoon gebruik nooit voor problemen zal zorgen.
paulus811
13 jaar geleden
paulus811
13 jaar geleden
Hi EstebanB. Gewoon surfen op internet is ongeveer 13mb per uur, maar met bijvoorbeeld 'uitzending gemist' kijken, verbruik je al snel 220mb per uur. Youtube zit daar met ongeveer 130mb per uur tussenin. 1Gb betekent dus 4,5 uur uitzending gemist kijken, of 8 uur youtube of 80 uur surfen. Dat pingen gebruikt niets en is te verwaarlozen.

Andere antwoorden (2)

Onbeperkt internet is al afgeschaft in de maanden september - november. Toen hebben de providers een nieuwe algemene voorwaarden genomen. Had je al voor september een contract afgesloten met de providers, dan heb je nog steeds onbeperkt internet, dit blijft ook zo tot je contract voorbij is.

Als je nu een beetje op de sites gaat kijken voor abonnement dan zie je dat je bij de high-end toestellen een limiet van 1gb hebt. Vaak heb je al meer dan genoeg aan 1gb maar als je nou echt een veelgebruiker bent dan kan het zijn dat je daarover gaat.

Trouwens Pingen kunnen de providers niet afschaffen ze kunnen het wel blokkeren maar niet afschaffen aangezien het een service van Blackberry is.

En men kan niet alleen een mobiel internet afnemen, tenzij je mobiel internet voor laptop pakt maar dat is al een stuk duurder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit klopt inderdaad, alleen Tmobile is niet van plan om onbeperkt internet af te schaffen.

Vergeet niet dat de meeste providers voor deze nieuwe regeleling al een fair use policy hadden, dus helemaal onbeperkt was het internet al niet.