Hoe zet je android van je computer op een samsung gsm?

Toegevoegd na 16 minuten:
het gaat hier over een samsung omnia pro

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (1)

Een volledig stabiele en werkende versie van Android is (nog) niet beschikbaar. Puur om het feit dat dit echt ongelooflijk veel programmeerwerk, tijd, geld en frustratie kost, zal het hoogstwaarschijnlijk bij dit ene korte projectje blijven. Op dit moment is het gelukt om een Android versie náást de bestaande Windows-mobile rom te draaien. Dat betekend dat alle hardware e.d. nog aangestuurd wordt door windows en dat Android gewoon als een 'shell' kan draaien. Op dit moment zitten de programmeurs vast omdat ze de telefoon en de camera nog niet werkend hebben.

Je moet er rekening mee houden dat de hardware-architectuur in een op Windows-mobile gebaseerde telefoon niet berekend is op bijvoorbeeld een heel andere vorm van geheugen en proccesor-gebruik zoals Android dat doet.

In de regel, -zou er al een stabiele Android rom voor windows-mobile toestellen komen, is het een echte 'homebrew' dus door amateurs gemaakt. Dat betekent dat je weinig ondersteuning hebt en in geval van garantie ook nergens terecht kunt.

Wil je het tóch zelf proberen, lees dan vooral de onderstaande link op Tweakers.net, en meld je aan bij fora zoals XDA-developers.net.