Klopt het dat Castle clash spyware is?

De app castle clash was aan het downloaden toen ik mijn iphone ontgrendelde. Ik heb hem niet zelf aangezet en heb ook geen toegang aan anderen op mijn telefoon gegeven. Ik lees her en der dat deze app gelinkt wordt aan spyware. Kan het kloppen dat dit een traceer/hack app is ?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Apps
1.5K
Ritsuka
3 jaar geleden
Zou heel goed kunnen, TikTok is ook spyware
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Dank je.
Hij begon net weer te downloaden. Iemand enig idee wat ik hiertegen kan doen? En of ik kan zien waar het vandaan komt?
SingingCoyote13
3 jaar geleden
het lijk t me niet echt normaal als die telefoon dingen blijft doen terwijl jij voor niks toestemming hoeft te geven. lijkt wel alsof je gsm gehackt is en/of iemand is bezig op jouw telefoon via de internet verbinding terwijl jij van niks weet ,- of dat er een of ander raar virus of malware op staat wat hiervoor verantwoordelijk is.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Hij download steeds opnieuw na het verwijderen, maar ik blijf het proberen. Dank!
SimonV
3 jaar geleden
Stuur anders een ticket dat verwijderen niet lukt.
https://castle-clash.fandom.com/wiki/Settings

Antwoorden (1)

Ja.
Deze applicatie bevat, net als veel andere apps, een advertentietool die persoonlijke informatie naar derden kan sturen. Je hacken doet de app niet.
Wellicht heb je hier bij installatie ongemerkt toestemming voor gegeven. Vaak vindt dit dan op een listige wijze in de algemene voorwaarden plaats.
Als je dit vervelend vindt, kun je de app verwijderen.