Is het waar dat je Whatsapp kan hacken met alleen een telefoonnummer?

Als je dat intikt bij Google krijg je sites waarop staat: Installeer deze programma en lees alle berichten van je slachtoffer. Is dat anno 2015 echt zo makkelijk??? Het betreft een iPhone.

Toegevoegd na 37 minuten:
Het is touwens niet de bedoeling om zelf te hacken, maar wil graag weten of je makkelijk gehackt kan zijn en hoe je daar achter kan komen...

Toegevoegd na 37 minuten:
Het is touwens niet de bedoeling om zelf te hacken, maar wil graag weten of je makkelijk gehackt kan zijn en hoe je daar achter kan komen...

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Apps
5.7K

Het beste antwoord

WhatsApp laat zijn gegevens redelijk onversleuteld op. Bij zowel een iPhone als bij Android mogen apps elkaars gegevens lezen wanneer de gebruiker daar toestemming voor geeft.
Wanneer jij een 'slachtoffer' zo ver kan krijgen om een dergelijke app te installeren én deze app toestemming te geven ook de gegevens van WhatsApp te lezen, dan is het voor die app een fluitje van een cent deze gegevens ook even naar jou (en wie weet wat en waar nog meer) door te sturen.

Technisch kan het dus zéker ! Maar je moet wel aan een flink aantal als-dan-situaties voldoen.

Maar ja, als je slachtoffer je vertrouwd en jij de telefoon even in handen hebt en je kent de wachtwoorden dan is het voor jou natuurlijk snel gedaan even een app te downloaden en te in stalleren.

Het deinstalleren van het programma zou dan voldoende moeten zijn om het probleem op te lossen. Maar dan moet je wel weten dat er een dergelijk programma op je telefoon staat en welke dat is.

Overigens maken dergelijke apps geen verbinding met WhatsApp zelf, slechts met de databestanden van WhatsApp. Aan WhatsApp zelf is dan ook helemaal niets te merken !

Andere antwoorden (1)

Zeker niet!

Vertrouw geen software van obscure sites, want het enige resultaat is dat jouw hardware (computer/telefoon/tablet/...) vervolgens kan worden bespioneerd of kan worden misbruikt voor hack-/spamacties.