Hoe stel ik een .mp3 bestand in als berichtgeluid op whatsapp?

Ik heb net een .mp3 bestandje gedownload dat ik graag als berichtgeluid op Whatsapp wil gebruiken, maar ik kan niet vinden hoe ik dit instel.
Ik heb een Samsung Galaxy S3, die ik geroot heb. Wie kan mij helpen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Apps
18.8K

Het beste antwoord

Om dit te doen heb je een zogenaamde file explorer/manager nodig, zoals ES File Explorer (gratis) of Solid Explorer (aanrader, maar wel €1,52).

Wanneer je een file explorer/manager hebt geïnstalleerd, kan je een .mp3 bestand als volgt instellen in WhatsApp als meldingsgeluid:

1. Open WhatsApp;
2. Ga naar de instellingen;
3. Ga naar 'Meldingen';
4. Druk op 'Meldingsgeluid';
5. Kies nu een file explorer/manager;
6. Zoek het .mp3 bestand op, en stel het in.