Mag een leraar je whatsapp berichten bekijken?

Op de opleiding wat ik doe mag je je mobiel in het lokaal gebruiken zolang je anderen maar niet stoort (denk hieraan aan bellen)

Nou liep er vanmorgen een docent langs, en die zat gewoon aandachtig te kijken wat ik aan het doen was op mijn telefoon (appen met vriendin) keek mij aan en zei: nou nou, en toen liep hij weer door.

Nu net een paar minuten geleden liep hij weer achter mij langs en zat alweer te kijken op het scherm van mijn mobiel.

Mag dit zomaar??

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Apps
1.6K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je in de trein zit kan men ook vaak meelezen, jij bent toch niet verplicht dit onder de les te doen? Het is de wereld op zijn kop! Doe het prive en niemand ziet het.

Antwoorden (2)

Ja hoor, dat mag. Als jij het zo doet dat hij mee kan lezen ten minste. Hij mag niet je telefoon afpakken en in je berichten gaan neuzen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als het terloops gebeurt is er niet echt sprake van een probleem, maar als een leraar echt aandacht mee gaat zitten lezen met wat jij schrijft is dat wel degelijk een inbreuk op jouw privacy.

Vertel hem duidelijk dat je er niet van gediend bent dat hij meeleest met jouw berichten en vraag het hem niet meer te doen.