Ik wil Whatsapp op mijn computer downloaden. wie weet een goede en betrouwbare site ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Apps
1.1K

Het beste antwoord

Stap 1: installeer BlueStacks

BlueStacks is momenteel de beste emulator voor Android apps op je pc. De software werkt exact zoals een telefoon met Android en is zeer geschikt voor het gebruiken van WhatsApp. De installatie is niet zo'n probleem maar het verifiëren van de software gooit roet in het eten: WhatsApp werkt namelijk maar met 1 telefoonnummer (en dus op één apparaat). Download eerst BlueStacks (http://bluestacks-app-player.nl.softonic.com/download) en installeer het volgens de instructies.
--
Stap 2: installeer WhatsApp in BlueStacks

Na het starten van BlueStacks zijn er meerdere manieren om WhatsApp te installeren, onder meer door te kijken bij aanbevolen applicaties (rechts) of door een zoekterm in te voeren. Na het kiezen van de app wacht je even totdat deze is gedownload en open je het met het icoontje bovenin het scherm. Je krijgt dan een aantal schermen te zien waar je persoonlijke gegevens dient in te voeren.
--
Stap 3: verifieer je telefoonnummer

WhatsApp wil je 'toestel' verifiëren, wat mogelijk lijkt te zijn door een sms te versturen, maar dit werkt niet. Kies in plaats hiervan voor de optie 'Bel mij' en houd je telefoon in de aanslag. Je krijgt een geautomatiseerd telefoontje met dito vrouwenstem die je een code influistert. Deze driecijferige code vul je vervolgens in bij het scherm dat verschijnt. Daarna is de verificatie voltooid en mag je een gebruikersnaam invullen. Let op: had je al contacten bij de mobiele versie van WhatsApp ingevuld dan dien je dit opnieuw te doen op je pc.

Vanaf je computer werkt WhatsApp net als op je mobiel: je voegt contactpersonen toe, start een chat en gebruikt met hetzelfde gemak emoticons. Het is zelfs mogelijk om foto's vanaf te harde schijf te delen met je contacten. Aan het gebruik van WhatsApp op pc kleven slechts 2 nadelen: soms werkt de verificatie niet in BlueStacks (lees verder om dit op te lossen) en het grotere probleem: na installatie (en verificatie) werkt de app niet meer op je telefoon! Je dient dan de software uit BlueStacks te verwijderen om het weer op je toestel te gebruiken.

Toegevoegd na 17 uur:
Kijk op de pagina in de bron voor de probleem-oplossing.