Is Whatsapp te verwaarlozen in het buitenland?

Als ik in het buitenland ben en ik blijf online op Whatsapp, kost het dan bijna niets?

Want die berichtje zijn zoo klein.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Apps
1.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
providers zijn goed in afronden, bij voorkeur naar boven.
reken er niet te vast op dat het klein is (blijft).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://www.goeievraag.nl/vraag/what-sapp-gratis-buitenland.250350

Het beste antwoord

Je kan het zelf berekenen volgens mij. Je bekijkt je dataverbruik in whatsapp zelf. Het totaal aantal verstuurde berichten en ontvangen berichten en dan maak je een klein rekensommetje:
vb.
Ik heb totaal 4306 berichten ontvangen en verstuurd.
het verbruik totaal is 9.3 mb (gelijk aan 9523 kb)
eerst wil je weten hoeveel kb je gemiddeld voor een bericht gebruikt (maakt niet uit ontvangen of versturen).
9523/4306=2.21 kb per bericht.

dus hoeveel berichten verstuur ik nu per mb?
1024 (kb in een mb) gedeeld door 2.21=463

nu weet ik hoeveel berichten per mb.
vervolgens wil ik weten hoe duur ik nou uit ben... er van uitgaande dat zonder bundel 1 mb in het buitenland europa zone een 3.5 euro kost betaal ik per smsje (ook ontvangen) 3.5/463=0.007559 euro...ofwel als mijn berekening klopt 7 tiende cent per bericht (ontvangen of versturen).

Toegevoegd na 2 minuten:
In andere woorden: Wanneer je de rest van je applicaties niet meer laat autosynchroniseren is het volgens mij veilig om whatsapp in het buitenland te gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het kost idd minder dan een filmpje op youtube bekijken maar het blijft toch prijzig je kan even kijken op je mobiele provider hoe duur het is om in het buitenland te internetten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou als ik de site van Hi kijk wordt je sessie afgerond op 100Kb. Binnen de EU kost het 3,5 per MB en buiten de EU 9,95 per Mb. Dus reken maar uit, als 1 bericht via Whatsapp als een sessie wordt gezien kost het je 1 euro buiten de EU en 0,35 euro binnen de EU.

De tarieven zijn bij geen internetbundel anders is het iets je goedkoper