Kan je met de nieuwe Nokia Lumia 800 whatsapp'en?

Nokia heeft vorige week een nieuw toestel gepresenteerd. Hij ziet er erg goed uit, maar ik vraag me af of ik er ook mee kan whatsapp'en.
http://www.nokia800lumia.nl/

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Apps
1.2K

Het beste antwoord

Na een inofficiële beta versie is er nu een officiële versie te downloaden in de winkel van marketplace voor de windows phone.
Enige voorwaarde is dat de windows phone de 7.5 besturing heeft.
De Nokia 800 Lumia draait op 7.5 en is dus , al is het net een paar weken, geschikt voor Whatsapp.
http://tweakers.net/nieuws/76984/whatsapp-brengt-windows-phone-versie-uit.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Indien het een smartphone is en app's kan downloaden is dit mogelijk. Er is whatsapp beschikbaar voor Nokia toestellen.

Toegevoegd na 4 minuten:
http://www.wired.co.uk/news/archive/2011-10/26/nokia-lumia-710-800-stephen-elop-interview?page=all

Toegevoegd na 12 minuten:
Nog een betere bron (De onderste). Daar staat dus ook:
"Smartphones available with apps"

Als je daar op klikt staat bovenaan de Lumia 800.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bamibal
12 jaar geleden
Klopt niet. De lumia heeft geen symbian, maar Windows Phone.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan spreken hun eigen sites toch wel rare taal!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bamibal: Waarom zegt hun eigen site anders? Als je naar de onderstaande link gaat zie je staan "smartphones available with apps" Als je daar op klikt staat bovenaan de Lumia 800. Indien je mij tegenspreekt zou ik NU nokia gaan aanklagen vanwege het verspreiden van valse informatie. http://www.nokia.co.uk/gb-en/apps/#
bamibal
12 jaar geleden
Ik lees daar nergens dat Whatsapp op de Lumia draait. Er staat wel dat Whatsapp op hun Symbian-telefoons draait.
bamibal
12 jaar geleden
"Apps" is niet hetzelfde als "Whatsapp". Er zijn genoeg apps voor de Lumia, maar Whatsapp dus niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zolang jij ook geen concrete bronnen hebt waar ik zie dat de Lumia geen whatsapp ondersteunt is mijn antwoord in jou ogen nog altijd even waardevol als dat van jou en geloof ik je dus ook niet. Ik zeg niet dat ik gelijk heb, maar Nokia presenteert het in ieder geval apart.
bamibal
12 jaar geleden
Op de site van Whatsapp staat precies welke besturingssystemen ondersteund worden, en Windows Phone hoort daar niet bij. Ook Nokia presenteert het kraakhelder, maar volgens mij snap jij niet dat sommige apps alleen op sommige OS-en werken. En dat dat een keuze is van de maker van de app, en niet van de fabrikant van de telefoon.
bamibal
12 jaar geleden
He, ik zie dat er inmiddels ook een versie voor Windows Phone gemaakt is. Dan zou het dus ook op de Lumia moeten werken. Zie de site van whatsapp.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Excuses op zijn plaats?=) Nee heb ik niet nodig, maar leek me sterk dat Nokia mooie plaatjes laat zien met "angry birds en whatsapp iconen" en daarbij te verwijzen naar o.a. de Lumia 800 om ze vervolgens niet te ondersteunen. Zou denk ik voor veel problemen zorgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je antwoord was niet goed dus een excuus is niet nodig. Je redenatie klopt niet en dat nu blijkt dat Whatsapp wel op de lumia kan is in dit geval meer geluk geweest dan wijsheid. Je hebt het ook niet kunnen onderbouwen en dat elke smartphones die apps kunnen downloaden per definitie Whatsapp kunnen gebruiken klopt ook niet.Je krijgt van mij wel een + om de minnetjes te compenseren, gezien je per ongeluk alleen goed had dat het wel zou kunnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als jij dat denkt. Ik had er echter iets over meegekregen maar wist niet meer waar, maar als jij denkt dat ik dat niet wist mag dit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat komt omdat je het zelf ook niet kon onderbouwen, wat aangeeft dat je het antwoord ook niet echt wist. De links die je daarna als verwijzing geeft hebben niets met de vraag te maken en geven zelfs meer aan dat je de vraag niet begrepen hebt en dat probeerde Bamibal je duidelijk te maken. Ergens een keer iets meegekregen hebben is geen feitelijke onderbouwing namelijk. Probeer het niet persoonlijk op te vatten, we hebben het allemaal wel eens mis en dan is het juist goed als iemand dat kenbaar maakt. Daar trekken we dan zelf ook weer lering uit en krijgt de vraagsteller uiteindelijk een compleet antwoord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk toch dat je dit verkeerd ziet, aangezien ik had gehoord dat dit wel kon. Ik kon echter geen (betere) bronnen vinden die dit ondersteunde, vandaar dat dit mogelijk zo over kwam. En ik kan er heus wel tegen dat ik het mis heb, echter vind ik het vervelender als ik iets wél goed heb, maar niet wordt geloofd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt het gehoord. Dat betekent dus dat je het niet zeker weet maar een keer gehoord hebt. Dan kan het nog fout zijn. Ik heb gehoord dat Sinterklaas bestaat. Iets gehoord hebben is geen bewijs dat iets ook zo is. En jij komt dan met "bewijs" aan van sites die niets met de vraag te maken hebben :-) En al klopte het nu dat het er wel is, waar ik je dan ook de plus voor gegeven hebt, kon je het alleen onderbouwen met "ik heb er ergens iets over meegekregen".
En dat is dus mijn punt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je zeker een punt, maar dit was wel op een betrouwbare site (naar mijn weten tenminste). Vandaar dat ik verwachtte dat het wel waar was. Je punt dat mijn bronnen niet kloppen snap ik nog steeds niet. Zijn van nokia sites?
Nee. De Lumia heeft Windows Phone als besturingssysteem, en Whatsapp ondersteunt dat niet.

Toegevoegd na 24 minuten:
He, hij staat hier wel bij. Kennelijk is de Whatsapp-site nog niet helemaal bijgewerkt.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nuf said!