betekenen 2 vinkjes bij whatsapp gelezen?

wie weet of de 2 vinkjes bij whatsapp betekenen dat die persoon het bericht gelezen heeft? Ik krijg namelijk vaak meteen al 2 vinkjes te zien terwijl ik het bericht 2 seconden geleden heb verstuurd..

Toegevoegd na 21 uur:
Ik was vergeten te melden dat het om een BB Torch gaat..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Apps
3.4K

Antwoorden (4)

1 vinkje: bericht is afgeleverd bij Whatsapp,
2 vinkjes: bericht is afgeleverd bij de ontvanger.

Dit is zodat als de ontvanger tijdelijk niet bereikbaar is (telefoon staat uit, geen netwerk-verbinding, etc), berichten toch afgeleverd kunnen worden zodra ze wel weer online zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als de ontvanger het gesprek heeft aangeklikt of al in het gesprek zit
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt. 1 vinkje is dat het bericht verstuurd is en het tweede vinkje is dat de ontvanger het gelezen heeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat er (weer eens) veel onzin verteld wordt hier, et antwoord van www.whatsapp.com:

Waarom staan er groene vinkjes naast mijn berichten?
Goed dat u het vraagt. Deze groene vinkjes zijn erg belangrijk omdat ze bevestigen dat uw bericht is verzonden. Ze betekenen het volgende:

- bericht is succesvol afgeleverd op de server.

- bericht is succesvol afgeleverd op het apparaat van de ontvanger. (nb: dit betekent niet dat het bericht daadwerkelijk gelezen is, maar slechts dat het bericht is ontvangen op het apparaat)