Hoe komt Ben aan mijn naam en adres?

Ik kreeg vandaag 3 kerstkaarten van mensen die ik niet ken, allemaal verzonden via Ben.
Er zijn nog meer bedrijven en adressen op internet die ook zo'n actie voeren. Hoe komen zij aan adressen? Ik weet dat je adressen daarvoor kunt opgeven maar deze mensen ken ik dus helemaal niet.

3 jaar geleden
1.9K
TurfGraver
3 jaar geleden
Zie hier
https://ben.nl/kerstkaart#no-back
Pieterke
3 jaar geleden
Dank je TurfGraver.
SentWierda
3 jaar geleden
Prima reactie van TurfGraver.
@Pieterke. Ooit iets te maken gehad met Tele2 of T- Mobile?
Pieterke
3 jaar geleden
Ik ken echter niemand die bij Ben zit. En OmaPost bijv. voert ook zo'n actie. Via hen heb ik zelf weleens een kaart naar een oudere gestuurd. Bij OmaPost hoef je geen klant o.d. te zijn. Hoe komen die dan aan adressen?
Pieterke
3 jaar geleden
@SentWierda: Ik heb ooit telefoon gehad via Tele2 maar dat is al jaren geleden. Zit nu bij KPN misschien dat zij adressen hebben overgenomen van Tele2/

Het beste antwoord

Ben had een kerstactie, waarbij je iemand kon aanmelden, die wat extra aandacht verdiende met Kerst. Vervolgens konden deelnemers aan deze actie kaarten sturen naar degenen, die waren aangemeld.
Blijkbaar heeft Ben jouw adresgegevens van iemand gekregen, die jou heeft aangemeld voor deze actie. Ze zeggen op de site ook dat de ontvangers van niets weten en dat het een verrassing is. Je zult bij jouw vrienden- en kennissenkrijg eens na moeten vragen of zij hier meer van weten.
Het is dus een heel goed bedoelde actie van Ben én van iemand die jou kent.
3 jaar geleden
SentWierda
3 jaar geleden
Als iedereen zo reageert als Pieterke, dan is de actie van Ben eerder mislukt dan geslaagd te noemen.
Ook is het de vraag of je als ontvanger blij bent met het stigma "'eenzame oudere".
Het aantal verstuurde kerstkaarten via Ben/Omapost is nogal mager: bijna 38.000 kerstkaarten zijn deze maand op deze wijze verstuurd. Een fractie van 1% van het totaal aantal verstuurde kerstkaarten.
AnnBoo8146
3 jaar geleden
@SentWierda, ik ben het volledig met jouw eens. Toen ik de actie las had ik ook mijn twijfels. Maar er zijn blijkbaar wel mensen, die denken met deze actie een ander blij te maken. Dus de bedoeling zal goed zijn geweest, alleen de uitwerking was niet zoals verwacht.
Pieterke
3 jaar geleden
@AnnBoo8146. Bedankt voor je reactie. Ik heb zelf ook weleens ineens meegedaan aan een soortgelijjke actie maar ik doe dit in het vervolg niet meer. Ik vond het inderdaad zelf toch niet zo prettig om als eenzame oudere bestempeld te worden. Ik snap dat de actie goed bedoeld was. Ik heb al van diverse mensen gehoord die ook zo'n kaartje kregen en er niet zo blij mee waren.Zelf zou ik in elk geval niet weten wie in mijn omgeving Ben heeft.
Pieterke
3 jaar geleden
ineens = eens.
Pieterke
3 jaar geleden
@SentWierda bedankt voor je reactie.