Kan dit een phishing-sms of iets dergelijks zijn?

Ik heb afgelopen week deze sms gekeregen. Ik blijk te moeten betalen voor een abonnement op het spelletje subwaysurfer (zie afbeelding)

Picture for question
3 jaar geleden
7.1K
TurfGraver
3 jaar geleden
Heb je daar een abonnement afgenomen dan?
Zo nee, negeren.
Stekker
3 jaar geleden
Nee maar mijn dochter van 6 speelt zo nu en dan t heel even het spelletje op mijn tel. Meer niet
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
https://community.t-mobile.nl/mijn-factuur-betalingen-425/subway-surfers-ongevraagd-gefactureerd-325594
Het is geen zuiver spelletje.
Als je de link leest, houden ze zelfs automatisch in. Een klik op een onschuldig linkje, is al genoeg.
Verder klopt de €5,- per week. Ik denk dat je er toch werk van moet maken.
Misschien ook mailen met T-mobile? Succes
Stekker
3 jaar geleden
Verstandig om toch maar op de link te klikken en afmelden bij dat payinfo? of even T-Mobile mailen/bellen?
Ritsuka
3 jaar geleden
Nooit klikken op een link in een verdacht bericht, ik zou contact opnemen met T-Mobile
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Idd doen wat Ritsuka voorstelt.....
Nogmaals succes ermee!

Antwoorden (2)

JA, dat kan. Jij weet zelf heel goed welke abonnementen jij gebruikt en welke niet. Dus als je even twijfelt moet je het bericht gewoon deleten en de link NOOIT aanklikken.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Als ik mij verdiep in jouw vraag blijkt het gewoon een legitieme dienst te zijn. Hoewel er meer mensen in deze val zijn getrapt is payinfo.nl gewoon een SMS dienst die in opdracht van Spelletjes makers abonnementen incasseert.
Ik vermoed dat je ergens per ongeluk op een linkje hebt geklikt waardoor je onbedoeld een abonnementje hebt afgesloten voor Subway Surfer. Dus even naar de site en opzeggen.
3 jaar geleden
tinus1969
3 jaar geleden
Aanvulling; uit reacties blijkt dat de dochter van 6 regelmatig op mobieltje dit spelletje speelt - niet mee doen dus, geef haar evt een tablet.