Waarom moet ik gegevensroaming aanzetten bij een mobiel abonnement van Tele2?

Sinds vandaag heb ik een abonnement waarbij ik ben overgestapt van Hi naar Tele2. Nu las ik dat ik voor het gebruik van mobiel internet bij Tele2 de gegevensroaming aan moet zetten. Als reden geeft Tele2 zelf op dat ze geen eigen netwerk hebben, maar gebruik maken van het T-Mobile netwerk. Hiervoor had ik een Hi abonnement en Hi zit op het KPN netwerk omdat zij ook geen eigen netwerk hebben. Tijdens dat abonnement heb ik echter geen gegevensroaming aan hoeven te zetten om gebruik te kunnen maken van 3G terwijl Hi dus ook geen eigen netwerk heeft. Mijn toestel is in beide gevallen dezelfde geweest, namelijk een Huawei Ascend P6.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (1)

dit is volgens mij op de nieuwe android ik had eerst een panasonic eluga met android 4.0 en nu een moto g met android 4.4 en daar moet dat ook op maar er komen geen extra kosten als je in nederland op 3g zit