Kan je een telefoon die op abonnement is gekocht terugbrengen en geld ontvangen?

Ik krijg van me vader een Blackberry als verjaardagscadeau, alleen wil ik geen Blackberry maar een iphone. Hij heeft het op abonnement genomen en houd die abonnement voor zichzelf. Is het mogelijk dat hij/ik dat toestel terug breng en dan geld ervoor terug zodat ik ergens anders een iphone kan halen. Ruilen is geen optie omdat die Blackberry minder waard is...

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Waar is het abonnement afgesloten?
Je kunt hem namelijk nog terugbrengen op de wettelijke bedenktermijn van 8 dagen.

Maar dat is alleen als het niet via de winkel is gegaan.

Je kunt altijd een poging doen om naar de winkel te gaan en op de bluf aan te geven dat je je hebt bedacht en een ander toestel wilt. En eventueel met abonnement aanpassing / bijbetaling toch een Iphone te nemen.

Zorg wel dat de BlackBerry nog in de verpakking zit. Als je hem al hebt geopend en ermee hebt zitten spellen gaat het heel lastig worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je kunt het proberen maar het lijkt me niet dat het kan.

Het toestel en het abonnement horen bij elkaar als een 'package deal' in de overeenkomst die is aangegaan. Zou die nog ongedaan gemaakt kunnen worden, dan zou dus én het toestel terug moeten én het abonnement opgezegd worden. Maar omdat dat laatste in de regel niet gaat in het eerste jaar dat het is aangegaan, gaat het eerste ook niet.