Redelijke termijn opzeggen abonnement bij overlijden?

Mijn vader is vorig jaar in augustus overleden. Ik heb hiervan KPN op 2 september schriftelijk (en met akte van overlijden) op de hoogte gesteld. Na herhaaldelijk herinneringen en dreigbrieven heb ik op 5 december nogmaals de brief van 2 september gestuurd. Wederom heb ik een akte van overlijden bijgevoegd. Op 12 december kreeg mijn vader een brief. KPN had geprobeerd hem telefonisch te bereiken, dit was niet gelukt, of hij even terug wilde bellen!!!

Naar aanleiding van deze brief heb ik maar eens telefonisch contact opgenomen. Na vijf keer! doorverbonden te zijn is inmiddels eindelijk doorgedrongen dat mijn vader is overleden en dat het abonnement moet worden opgeheven. Men wil dit doen met ingang van 3 januari 2012. Ik vind dit onredelijk, ik heb het immers al op 2 september opgezegd.

Bestaat er in geval van overlijden een wettelijke termijn of ben ik overgeleverd aan de grillen van KPN?

Wat kan ik het beste doen, een boze brief schrijven of een brief met het verzoek of ze asje asjeblieft 2 september als datum willen nemen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.4K

Het beste antwoord

Je poot stijfhouden natuurlijk, stelletje achterlijke pennenlikkers. De fout ligt overduidelijk bij HEN en geen moment bij JOU. Bovendien hebben ze je ook nog eens uitermate geschoffeerd door te beweren dat hij TERUG MOEST BELLEN. Doe dúrven ze !

Dit zegt KPN er zelf over :

Allereerst wensen wij u veel sterkte met uw verlies.

Wilt u het abonnement van de overledene opzeggen, stuur dan een brief naar:

KPN Backoffice Contractovername
Antwoordnummer 15067
5600 VH Eindhoven

De volgende informatie moet in de brief staan:

Naam
Adres
Telefoonnummer
Bankrekeningnummer
Welke producten of diensten

Voeg een kopie van de overlijdensakte aan de brief toe. Het abonnement van de overledene wordt bij ontvangst van de brief of op de door u aangegeven datum stopgezet.

Toegevoegd na 3 minuten:
Als je brief verstuurd is op 2 september moet die dus - volgens die zelfde KPN- op 3 september zijn ontvangen. Laten we coulant wezen en zeggen : 5 september. De eerstvolgende opzegtermijn daarna (bijv. 1 oktober) is zo ongeveer de ALLERlaatste datum waarop het abonnement mag worden geannuleerd. Met terugwerkende kracht uiteraard.

Wordt vooral goed maar goedgebekt (niet schelden) boos in je brief (telefoontje moet je iets voorzichtiger doen) en laat overduidelijk merken dat je NIET gediend bent van dit soort geblunder.

En vooral niks meer betalen natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hahaha Marleen boos! Dikke + voor je antwoord
en denk een btje aan je bloeddruk hè.. ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Boos ? Woest, laaiend kan ik van dit soort onmenselijke sukkels worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zelfs al zou het overlijdensbericht op de verkeerde afdeling zijn binnengekomen, dan nog verwacht je dat men wel zo menselijk is,het bericht even door te geven naar de juiste afdeling!
KPN staat toch voor communicatie?

Andere antwoorden (2)

Vraag ook restitutie van gemaakte porti - en telefoonkosten.
Richt je tevens met j everhaal tot consumentenorganisaties en -rubrieken zoals Vara Kassa, Tros Radar, Consumentenbond. Ook kranten hebben daarvoor een publicatiemogelijkheid. De krant VK heeft een rubriek Op=op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Triest dat het allemaal zo moet lopen!
Volgens mij is het gebruikelijk dat een abonnement kan worden beëindigd vanaf de datum van overlijden, behalve als er via het nummer nog gebeld is.

Telfort heeft dat als volgt omschreven.
De opzegging zal gelden vanaf de datum van overlijden. Tenzij:
- er nog gebruik wordt gemaakt van het abonnement;
- in dit geval zal het abonnement worden beëindigd per de laatst gebelde datum.
Het abonnement wordt zonder kosten beeindigd, er hoeft geen afkoopsom betaald te worden.
Als er nog facturen open staan moeten die wel betaald worden.

Dat zal ook ongetwijfeld de gebruikelijke regeling zijn waaraan alle providers zich houden.
Op de KPN-website staat het als volgt:
Wilt u het abonnement van de overledene opzeggen, stuur dan een brief naar:

KPN Backoffice Contractovername
Antwoordnummer 15067
5600 VH Eindhoven

De volgende informatie moet in de brief staan:

Naam
Adres
Telefoonnummer
Bankrekeningnummer
Welke producten of diensten

Voeg een kopie van de overlijdensakte aan de brief toe. Het abonnement van de overledene wordt bij ontvangst van de brief of op de door u aangegeven datum stopgezet.

Als jij het abonnement op de juiste manier hebt opgezegd en de telefoon na die tijd niet meer is gebruikt, stuur KPN dan (geen boze, maar) een zakelijke brief, dat je aanneemt dat sprake is van een vergissing, omdat je het abonnement per 2 september hebt opgezegd en het dus, per die datum, als beëindigd beschouwt.

Sterkte en succes!