moet ik mijn gsm/smartphone teruggeven bij annulering telenet abonnement ?

Een vriend van mij is zijn job kwijt, kan het prijzige abonnement (€ 30/maand) niet meer betalen en wil dit graag opzeggen. Kan iemand mij aub vertellen hoe deze opzeggingsprocedure verloopt ? Ik vind op de officiële Telenet site ENKEL uitleg zonder combinatie met gsm/smartphone. Wie kan ons helpen ?
Alvast bedank medesurfers !

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (3)

Telenet is Belgisch, ik weet niet hoe dat precies zit, maar in Nederland sluit je een contract af voor 1 of 2 jaar.. Dat abonnement kun je niet tussentijds opzeggen.. Of ja, dat kan wel, maar dan moet je de resterende maanden afkopen en dan kun je dus net zo goed het abonnement behouden..
De telefoon mag je dan wel houden..

Hij kan het abonnement nu wel vast opzeggen vanaf de termijn dat het afloopt (bijv. als zijn contract in juni verloopt, zeg je het vast op in juni), zo voorkom je dat het abonnement stilzwijgend verloopt.

Maar ik ben bang dat hij gewoon moet blijven betalen! Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Was het toestel gratis bij het abonnement? zo ja dan mag je het toestel altijd houden en hoef je het toestel ook niet te betalen als je je contract niet afbetaald, ik heb zelf een ervaring daar mee gehad.
ik had een abonnement afgesloten bij vodafone en kon de rekening (ook door baan verlies) niet betalen, toen zijn er wel heel wat kosten bovenop gekomen, maar er stond op de nota ook dat ik de waarde van het toestel moest betalen, daar heb ik klacht over ingediend omdat het toestel gratis was bij het abonnement, en ik heb uiteindelijk het toestel niet hoeven te betalen..

En misschien is de site abonnementenopzeggen.nl een tip om eens te kijken daar kun je 9 van de 10 keer elk abonnement opzeggen op professionele manier.

de onderstaande link is speciaal voor telenet op te zeggen, en ik ben er zeer tevreden over..
veel succes..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, je moet alleen nog je toestel afbetalen.