Bestaat er een speciaal abonnement voor mobiel bellen / SMS-en naar en in het buitenland?

Ca. 50% van mijn mobiele belkosten bestaat uit het bellen en SMS-en naar en in het buitenland. Dit valt buiten mijn (Vodafone-) bundel. Die bundel maak ik overigens niet eens vol en houd daarvan maandelijks over. Maar het bedrag voor de bundel wordt verdubbeld door het bellen / SMS-en naar en in het buitenland.

Toegevoegd na 15 uur:
Extra info: het land is Ditsland.

Toegevoegd na 15 uur:
Duitsland, sorry

Toegevoegd na 16 uur:
Eigenlijk zijn SMSen NAAR en IN het buitenland (BRD), samen met gebeld worden IN het buitenland (BRD) de grootste kosten buiten de bundel. Bellen NAAR het buitenland doe ik ALTIJD via bel1601.nl of bel1643.nl voor ca. 1 cent per minuut!!!!!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Als je vaak naar hetzelfde land belt, kan het goedkoper zijn om een mobielabonnement in dat land te nemen.
Ik ken mensen die dat op die manier doen.

Verder kan je op onderstaande site tarieven vergelijken, je moet daar het land invullen waar je dan vaak naar toe belt voor een goede vergelijking.

Toegevoegd na 1 minuut:
Je kan daar ook aangeven of je dan vaak naar mobiel belt of naar een vast nummer.

Aangezien je het land/de landen niet hebt vermeld in je vraag kon ik dit niet zelf opzoeken.

Toegevoegd na 10 uur:
Als je vaak in duitsland bent, kun je het best een duits telefoonnummer (EVT. PREPAID) nemen voor als je daar bent. Ik neem aan dat je daar dan ook mensen kent, je kan kijken wat het kost om te sms-en vanuit het buitenland naar duitsland als je een duitsnummer hebt en wat dan voordeliger is

Toegevoegd na 10 uur:
Ik ken dus iemand die had hetzelfde probleem maar dan met Roemenie en die heeft gewoon twee telefoonnummers genomen een Nederlandse en een Roemeens en gebruikte naar gelang wat de goedkoopste optie was.
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Om welke landen het gaat zeg je er niet bij, maar met Lyca Mobile kan je naar veel landen heel goedkoop bellen.
Volgens mij is dit wel uitsluitend prepaid, maar zoals je zegt bel je je belminuten nu niet eens op.
Kijk eens op http://www.lycamobile.nl/index.aspx?lang=NL

Toegevoegd na 2 minuten:
Een andere aanbieder waarmee je met veel voordeel naar het buitenland kan bellen, is Lebara.
http://www.lebara-mobile.nl/nl/?gclid=CPObkIDigaUCFc8-3godKDnFPQ

Toegevoegd na 6 minuten:
Ook is het verstandig niet met je Nederlandse abonnement naar het buitenland te bellen, dit vanwege alle extra kosten die hiermee bovenop de kosten van je belbundel komen.
Mijn advies: Neem een prepaid kaart van een van bovengenoemde providers, steek deze in een tweede telefoon (die koop je al voor rond de 20 euro) en bel daarmee naar het buitenland. En neem een goedkopere belbundel bij de aanbieder van je huidige abonnement...