Hoe berekent men de afstand tussen renners in de tour in minuten?

gaat dat met tom-tom methodes

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Dit is een foto van een transponder op een radioshack fiets. Ter illustratie :
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De racefietsen zijn voorzien van GPS. Zo is heel makkelijk de afstand tussen de verschillende renners en de tijdsverschillen te bepalen.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Weet je dat zeker? Het lijkt me niet waarschijnlijk dat dat zo werkt.... Hoe zou dat dan moeten, is elke rijder dan ook voorzien van een zender om die info door te seinen? GPS is slechts een ontvanger voor GPS signalen om de positie te bepalen. Plus is gps niet nauwkerig genoeg in de plaatsbepaling.
naar alle waarschijnlijkheid hebben de fietsen een transponder die op vaste plekken langs de route worden uitgelezen door apparatuur langs de weg.

Verder is het aannemelijk dat men steeds meet wanneer de volgende renners langs een bepaald punt komen, vergelijkbaar als de 2 seconden regel tussen auto's in het verkeer

Toegevoegd na 3 minuten:
http://www.anatec.nl/html/tijdmeting_en_analyse.html