Ik, als amateurwielrenner (?), heb eigenlijk nooit last van zadelpijn. Je zou dus kunnen zeggen dat je daar aan went.
Echter, bij slecht weer en in mijn geval bij 1 bepaalde broek dan schuren de naden van deze broek de achterkant van mijn benen een beetje irritant rood. Meer last heb ik er niet van.
Ook is het voor een deel persoonlijk; bij ons in de fietsclub is iemand gestopt i.v.m. zadelpijn. Hij heeft altijd veel gefietst en zou er normaal gespoken wel aan gewend moeten zijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

ik denk dat de wielrenner door het trainen op de fiets er meer aan gewend raakt
zie deze link
http://www.sportzorg.nl/bibliotheek/zadelpijn-bij-wielrenners.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook wielrenners hebben wel last van zadelpijn. De meeste wielrenners zijn echter enorme doorbijters en verbijten de pijn. Op karakter blijven ze doorfietsen, als het wat moeilijker wordt.

In de grote rondes zoals de tour zie je renners na enorme valpartijen gewoon weer op de fiets stappen. Soms met enorme schaafwonden of erger. Zadelpijn krijgt ze dus ook niet direct pijn.

Toegevoegd na 54 seconden:
laaste woordje moet uiteraard klein zijn. :)
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Ze hebben er vast op den duur ook last van, maar het zadel is wel zo gemaakt (de vorm van het zadel) dat dit zo veel mogelijk wordt tegengegaan. Ook zit er in een fietsbroekje een zeem, die er voor zorgt dat de wielrenner zo weinig mogelijk last heeft van zadelpijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jaren terug deden de wielrenners een biefstuk tegen de zadelpijn in hun broek .
Maar nu tegenwoordig zitten er stukken zeem in hun broek genaaid .