Hoe kan je insecten uit je mond te houden tijdens het racefietsen?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
5K
Amadea
3 jaar geleden
Die vraag heb ik al eens gezien. Even zoeken:https://www.startpagina.nl/v/sport/vraag/359634/zorg-minder-vliegjes-binnenkrijg/ Omdat het coronatijd is kun je nu trouwens heel eenvoudig aan een mondkapje of gezichtsmasker komen. Heb je twee vliegen in één klap.
Thecis
3 jaar geleden
Leuke woordspeling ;-)

Antwoorden (4)

Niets, geen hulpmiddel(en). Alleen een kwestie van je mond dichthouden (of een mondkapje opzetten)
3 jaar geleden
Mijn lippen. Evolutionair een uitstekend middel om je mond dicht te doen. Ook tijdens het wielrennen
3 jaar geleden
Voor de hand liggend: een mondkapje. Maar dat kan erg benauwd worden als je tegelijkertijd aan het sporten bent.

De manier om enigszins de problemen op te lossen is dus te gaan fietsen op andere tijden, want zo rond de schemer/avondinval is de luchtpopulatie echt op zijn maximale capaciteit.

Ook zou je er voor kunnen kiezen rond die tijd waterrijke en beboste gebieden te vermijden.
Zo’n gordijn van vliegend ongedierte is gelukkig tijdelijk, met name in de zomer.

Verder verkoopt Kruidvat de 'Vliegende Insecten Spray' halen. Met deze spray kun je de strijd aangaan met eventuele vliegen, motten of muggen.
3 jaar geleden
Maak van soepele gaas (doek) en 2 elastiekjes een mondmasker.
Je kan vrij ademen en je krijgt geen vliegen, muggen of zelfs bijen meer in je mond.
Je kan tevens verstaanbaar praten tegen mekaar op de fiets.
Te eenvoudig misschien ? Wel commercialiseer dit idee en je wordt wellicht rijk .
Groetjes van Laureys Hendrik uit Grimbergen
een jaar geleden