Rijdt de Tour de France door code rood?

Inmiddels is een kwart van Frankrijk vanwege corona code rood. Het roodst kleurt het departement aan de Middellandse Zee waar Marseille ligt: meer dan 300 besmettingen per 100.000 inwoners in de periode 17 t/m 30 augustus. Bron: de Volkskrant, 8 september 2020, pag. 4.

3 jaar geleden
1.7K
ronron1212
3 jaar geleden
waarom plaats je geen link naar de volkskrant hoeven we niet te zoeken naar die pagina Gewoon aanklikken en kopiëren en plakken in je vraag.
SentWierda
3 jaar geleden
@ronron1212. De verwijzing was niet bedoeld om op te zoeken. De verwijzing is niet een artikel maar betreft een kaartje van Frankrijk met het betreffende departement als "roodste" departement.
ronron1212
3 jaar geleden
@SentWierda dat is dan toch goed dan kunnen mensen meteen zien wat je bedoeld.

Antwoorden (1)

Ja. In dat geval worden de meeste cols afgesloten voor verkeer als het peloton nadert. Lopend of fietsend kunnen toeschouwers wel omhoog. Bij de start werd iedereen gevraagd een mondkapje te dragen en afstand te bewaren.
De finish is in Parijs en ook daar is code rood. Ook daar geldt het mondkapje-advies.
De renners moeten dus extra voorzichtig zijn. Ze worden regelmatig getest.
Bij één positieve test in de staf wordt hij of zij uit de wedstrijd gehaald. Een ploeg wordt in z’n geheel naar huis gestuurd als twee renners binnen zeven dagen positief worden bevonden.
3 jaar geleden
SentWierda
3 jaar geleden
Dat is de theorie. In de praktijk staan veel toeschouwers bij een bergetappe schreeuwend langs en vaak op de weg, zonder mondkapje. Herstel: met mondkapje onder de kin.
Sommige renners moeten toeschouwers wegduwen.
ronron1212
3 jaar geleden
@SentWierda dat is de praktijk mensen luisteren niet altijd maar de tour gaat onder deze regels gewoon door zoals SimonV beschrijft.
SentWierda
3 jaar geleden
@ronron1212. Er zijn nu vijf coronagevallen in de Tour bekend en omdat mondkapjes binnen en buiten de Tour (langs en op de weg en in volle auto's) vaak niet of nauwelijks worden gedragen lijken de vooruitzichten niet gunstig.
ronron1212
3 jaar geleden
Ik weet maar van een tour deelnemer de directeur @SentWierda wat prive mensen krijgen is hun eigen schuld dus als je renners of meerdere tour mensen weet hoor ik het
SentWierda
3 jaar geleden
@ronron1212. Het gaat nu om vijf mensen die bij de Tour betrokken zijn: de Tourdirecteur en vier stafleden van resp. Cofidis, Ineos, AG2R en Mitchelton.
ronron1212
3 jaar geleden
@SentWierda die moeten dan naar huis jammer voor ze.