Ik wil starten met wielrennen op relatief late leeftijd (20), wat zijn mijn kansen om prof te worden?

Ik begin niet helemaal van nul. Ik reed al competitie van mijn 9 tot 14 jaar maar helaas stond de puberteit voor de deur... De zin om te trainen verdween en ik belande in een ongezonde levensstijl van roken, drank en drugs. Dit ging zo door tot mijn 18 jaar. De afgelopen 2 jaar leef ik gezonder en rij ik een paar keer per week met de fiets. Een paar weken geleden reed ik ook probleemloos de mont ventoux op langs alle 3 de kanten (ik hoop dat hierdoor een beeld kan geschept worden over mijn huidige conditie). Ik plan volgend seizoen te starten bij de beloften. Nu zou ik heel graag willen weten wat mijn kansen nog zijn om prof te worden en of mijn lichaam dat allemaal nog gaat aankunnen.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
2.5K
Ritsuka
5 jaar geleden
Ga er gewoon voor, je bent in elk geval lekker sportief bezig.
Begin eerst eens met je inschrijven voor een wedstrijd binnenkort, dan weet je waar je staat en heb je een leuke uitdaging.

Antwoorden (1)

Je lichaam kan dat absoluut nog aan. Het gaat er alleen om dat je ook het talent hebt, dat kan niemand online inschatten. Een inspanningstest (eventueel met VO2max meting) kan dat wel. Om het maximale uit jezelf te halen kan je misschien rondkijken op de bijgevoegde sites.