Tour de France, trappen ze alleen omlaag of trekken ze ook naar boven?

De renners klikken in de pedalen zodat ze vast zitten.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2K

Het beste antwoord

Dat zal per wielrenner verschillen en wellicht ook per moment (sprint, berg op, berg af), of er wel of niet ook opgetrokken wordt. Eerst werd beweerd dat optrekken altijd voordelig zou zijn, nu wordt dat weer tegengesproken.
Elke wielrenner zal zijn eigen stijl hebben en ook als iemand enkel probeert neer te trappen zal deze vast ook af en toe of kleine beetjes optrekken. Door het kliksysteem gaat die kracht iig niet verloren.