Heeft er iemand tips voor als je als beginnende wielrenner wedstrijden gaat rijden?

Ik heb al 2 wedstrijden gereden maar lag er steeds na 1 ronde van af.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Trainen en nog eens trainen.

Antwoorden (1)

Je kunt het best een goed boek kopen over trainingsopbouw voor de beginnende wielrenner.

Als je er na een ronde afligt, zal je te veel energie hebben verstookt in je eerste ronde en is je opbouw niet goed. Kan ook zijn dat je bij lange na niet aan de criteria voor wedstrijdsport voldoet en jezelf dus leeg rijdt.

Regionaal zijn er fietsclubs voor de amateurs en de gevorderden. Je krijgt daar aanwijzingen en je kunt je krachten meten met gelijken, daar krijg je uithoudingsvermogen van en bouw je langzaam op. Exploderen op een wedstrijd is contra-productief.