Werkt viagra bevorderend op sport prestaties ?

Ik hoorde verleden week van een wielrenner dat er wel eens viagra word geslikt in het peloton om de sport prestaties te bevorderen

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.8K

Antwoorden (2)

Viagra op sport... Tja... daarom noemen mensen sex ook vaak beddesport, denk ik.
Nou ik zal het proberen uit te leggen. Wat er moet gebeuren om de erectie te krijgen is dat de aderen moeten zwellen. Bloed erin - dat krijg je door de aderen te verbreden onder invloed van een bepaalde concentratie Stikstofoxide in je bloed. De bloedvaten reageren hierop door te verbreden en het resultaat is dat er dus meer zuurstofrijk en voedselstoffenrijk bloed kan worden aangevoerd naar alle organen (niet alleen de zwellichamen in de penis). DAT is uit sportoogpunt gunstig!! De spieren en organen die bij sport meer voedsel en zuurstof nodig hebben krijgen nu meer aangevoerd! Wat TEVENS gunstig is is dat ook de AFVOER van afvalstoffen nu door bredere banen kan en je snapt dat dan afvalstoffen zich niet snel ophopen in de spieren (en organen) waardoor een betere 'conditie' wordt bereikt. Conditie is niets anders dan het lichaam trainen om afvalstoffen zo snel mogelijk op te ruimen.
Wat de werkzame stof in viagra doet is het enzym dat stikstofoxide uit het bloed haalt lam leggen. Hierdoor loopt de concentratie op en blijven de bloedvaten langer verbreed. Dat duurt zo lang als die werkzame stof niet door onze eigen enzymen weer wordt afgebroken.
DAT is de hele truuk.
Dit zelfde effect kan ook worden verkregen door gebruik van L-arginine. Arginine is een amino-zuur, een bouwsteen van eiwitten, die ook voor een vergelijkbaar effect zorgt. Het effect ontstaat op een geheel andere manier: juist door de verhoging van het stikstof-oxide nivo uit afbraak van het amino-zuur. Hierbij worden er geen lichaams-eigen enzymen stilgelegd, maar worden die juist gebruikt om de stikstofoxide te verkrijgen die de bloedbanen verbreedt. Arginine heeft dus bij mannen hetzelfde effect op de libido als viagra.
Ik hoop dat dit je vraagt beantwoordt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is overigens wel een 'toegestane' vorm van 'doping' denk ik... zowel viagra als arginine dan.
Absoluut niet. Dat is onlangs aangetoond op de Nederlandse televisie. Bij een prestatietest werden geen geen verschillen gevonden tussen de test mét en zonder dit pilletje.