Zijn nu alle wielrenners van de Rabo werkeloos?

Moet de Rabo nu voor elke renner een ontslagvergunning aanvragen? Of staan de heren niet op de loonlijst.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1K

Antwoorden (3)

Voor zover ik weet zijn de renners niet in dienst van de Rabobank, maar is de bank een grote sponsor van de betreffende wielrenners. Deze sponsor zijn ze nu kwijt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoezo "heren"?

Rabobank biedt wielerploeg kans op doorstart.

De wielerploeg is ondanks het slechte nieuws verheugd dat de Rabobank de wielerploegen de gelegenheid geeft verder te gaan in de wielersport. De Rabobank heeft generaties renners opgeleid van jeugdrenner tot de professional die ze nu zijn. Het siert de Rabobank dan ook dat zij de wielerploegen ondanks deze scheiding de mogelijkheid geeft een doorstart te maken.

De professionals en de vrouwen zullen ‘white label’ onder een nieuw op te richten stichting vallen terwijl de continentals en crossers ondergebracht worden bij de KNWU. De carrières van een generatie wielrenners blijven zo gewaarborgd.

De ‘white label’ ploeg krijgt de opdracht zo snel als mogelijk op eigen benen verder te gaan. Harold Knebel, de huidige directeur van de wielerploegen gaat het overgangsmanagement uitvoeren. Over de verdere invulling van de doorstart zal de wielerploeg later berichten. De wielerploeg gaat verder met het vertrouwen dat ze op de goede weg is.

http://www.rabosport.nl/wielrennen/t:rabobank%20wielerploeg
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De rabobank zal de sponsering van de renners gewoon blijven betalen totdat het contract van een renner afloopt .
Dat maakt de kans op een nieuwe sponsor groter .
Als er nu een nieuwe sponsor komt hoeft de nieuwe sponsor aan de renner die nog een contract hebben geen salaris te betalen .
Zoals het er nu uitziet heeft de fietsenfabrikant giant belangstelling om de ploeg te sponseren .
Giant sponsort de ploeg nu al met hun racefietsen .