Is het wel eens gebeurd dat een wielerploeg in de Tour met 1 of géén man eindigde?

Rabobank heeft nu nog maar 4 man over, maar is het wel eens gebeurd dat een ploeg DOOR BLESSURES (niet door doping) maar met 1 of zelfs met géén 1 man eindigde? En zo ja, wanneer is dat gebeurd?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (1)

Tja.. of je het echt een blessure kunt noemen weet ik niet, maar doping was het zeker niet

"De Ronde van Frankrijk 1991 kende bij de elfde etappe een ploeg minder. De voltallige PDM-ploeg moest die dag, 16 juli, noodgedwongen de Tour verlaten. Aanleiding was een bacteriële infectie van alle renners."

http://nl.wikipedia.org/wiki/PDM_%28wielerploeg%29

Toegevoegd na 25 seconden:
Hmmm.. herstel, bij verder lezen hangt er toch wel een lichtelijke geur van doping aan dit incident.

Toegevoegd na 6 minuten:
Oke:
Tour de france van 1979: Magniflex-Famcucine heeft na de 10e etappe geen renners meer.

http://fr.wikipedia.org/wiki/Tour_de_France_1979#Liste_des_coureurs

Tour de france van 1989, de ploeg Kelme telde 9 uitvallers.
http://fr.wikipedia.org/wiki/Tour_de_France_1989#Liste_des_coureurs

Toegevoegd na 10 uur:
En ik heb er nog drie gevonden:
1963 I.B.A.C-MOLTENI Eindigde met 1 renner: Graziano Battistini
1973 WATNEY-MAES
1975 JOLLY CERAMICA

Tussen haakjes, pas vanaf 1987 bestaat een team uit 9 personen, daarvoor was het 10.
In 1964 waren het er 11 (in 1962 en 1963 weer 10).
In 1961 waren het 12 renners in een ploeg en in 1960 bestonden er ploegen van 14 renners, maar ook van 8.