Wie mogen er nog meedoen in De Tour De France,voor het Jongerenklassement?

Mag bijvoorbeeld Rolland,Danielson,Taaramae,nog mee doen voor de jongerentrui? En wie verder?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (1)

Je mag meedoen als je op 1 januari 2012 nog geen 25 was.

Toegevoegd na 3 minuten:
Pierre Roland mag dus niet meedoen, die was al 25.
Danielson is van 1978, dus wel 9 jaar te oud volgens mij.
Rein Taaramäe mag meedoen, hij is van 1987 dus dat mag.

Bron: wiki

Toegevoegd na 5 minuten:
2012 kent twee grote favorieten voor de witte trui. Tejay van Garderen en Rein Taaramäe worden beiden gezien als de favorieten voor het jongeren klassement. Vooral de Amerikaan Van Garderen kan wel eens gezien worden als de grote favoriet. Deze jongere renner kent een zeer goed voorseizoen en zal in dienst rijden voor Cadel Evans. Deze kopman van BMC is de grote favoriet voor het winnen van de Tour de France (Gele trui). Van Garderen zal als belangrijkste knecht, het langst meekomen met Evans. Hierdoor zal hij ook hoog eindigen in het algemeen klassement en dus ook in het jongerenklassement. Rein Taaramäe zal dit jaar altijd in één adem worden genoemd met Tejay van Garderen. Vorig jaar werd deze jonge wielrenner twaalfde in de Tour, waardoor een top tien klassering er dit jaar in moet zitten. Echter werd er rond maart dit jaar, bij Taaramäe de ziekte van Pfeiffer geconstateerd. Het is de vraag of hij voldoende hersteld is om drie weken mee te komen met de beste van en peloton.

Wij zetten onze centen op Tejay van Garderen, aangezien wij verwachten dat Rein Taaramäe nog niet voldoende hersteld is om drie weken constant te rijden.
http://www.betinfo.nl/2012/06/favorieten-kanshebbers-de-witte-trui-tour-de-france-2012/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Helemaal juist