mijn fietsband was lek en heb alles gedaan zo als beschreven en alleen nu pomt hij niet meer op hoe kom ik er van af dus dat hij weer wordt opgepomt?

Toegevoegd na 11 minuten:
nou hij was leeggelopen en toen heb ik hem gecheckt maar er zat geen gat in dus ging ik hem oppompen en toen pomte hij niet meer op

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (5)

2 mogelijke oorzaken.

je hebt met je buitenband er op zetten een bandlichter gebruikt en er zit nu een gat in je binnenband.

je hebt het ventiel er niet goed op gedaan of zelfs vergeten of het ringetje vergeten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik gok op de tweede ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat kleine ringetje ligt dan nog ergens.'-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zit er op al de hele tijd
Als je hem niet meer kan oppompen zit er Of een slag in de binnenband waardoor hij afgekneld wordt Of je moet het ventieltje een ietsje losdraaien voordat je de nippel erop zet. Aan het plakken zelf kan het nooit liggen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je fietspomp kan ook kapot zijn!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
is net nieuw
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kan Marvin toch niet weten, min voor jou!
Als je een zogenaamd Frans ventieltje hebt dan moet je het topje even losdraaien om te kunnen oppompen. Een Frans ventieltje komt meestal voor bij smalle (race) banden. In dat geval, niet te veel losdraaien want het kan er helemaal uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt een nieuwe fietspomp zeg je...dan heb je vast die zo'n waardeloze prut pomp, met extra mondstukjes voor verschillende ventielen...heb ik ook koste een fortuin, en je hebt er geen kont aan. Want hij doet het meer niet dan wel. Pompt niet, blijft vast zitten etc etc.

Als het dat niet is, zit je ventiel misschien verstopt.