Bij een racefiets kun je zelf kiezen welke tandwielen je wilt (laten) monteren. Het aantal tandjes kan dus verschillen.
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden
Dat verschilt natuurlijk per versnellingsblad op je fiets, want als je geen verschillend aantal tanden op je versnellingsblad had, dan kon je ook geen verschillende versnellingen rijden.

Toegevoegd na 3 minuten:
En zoals A*L*S al terecht opmerkt kan je ook nog voor verschillende tandwielen kiezen voor en achter, dat wil zeggen dat het grote tandwiel niet altijd even groot is.

Maar om toch een antwoord te geven:

Gebruikelijk bij een profwielrenner is voor twee bladen met 39 en 53 tanden. En achter een cassette met 10 of 11 kransjes die lopen van 11 tot 23. Dus zo:

11-12-13-14-15-16-17-19-21-23 of
11-12-13-14-15-16-17-18-19-21-23