Kan ik de terugtraprem van een fiets verwijderen?

Ik heb 2 Puch vouwfietsen en die hebben beiden terugtraprem + 2 handremmen. Die terugtraprem gebruiken we nooit, omdat we die zijn ontwend. Kan ik die terugtrapfunctie verwijderen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
12.9K

Het beste antwoord

De terugtraprem bestaat uit verschillende onderdelen en zit in de naaf van je wiel.
Inwendig zitten er 2 remmantels en die moet je eruit halen dan zal ie niet meer kunnen remmen zien eruit als op het plaatje.
Het is even de vraag of die fietsen met dit remsysteem werken maar dit is de meest toegepaste terugtraprem dus de kans is heel groot.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik dacht de kogeltjes eruit halen?

Andere antwoorden (1)

Nee want die zit helemaal in de naaf verwerkt dus je kan de terugtraprem alleen verwijderen door de hele naaf te vervangen.