Wat is de specialiteit van wielrenner Filip Gilbert ?

Met specialiteit bedoel ik klimmen,sprinten,bergop sprinten, macht sprinten,...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Als je moet kiezen is het een heuvelrijder. Korte stijle sprint specialist.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat was zeker een mooie sprint, maar ik denk dat zonder de aanval van gilbert cavendish wel had gewonnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo echt wel, wat een tour dit jaar hè!
Die Gilber is oppermachtig ditjaar, je begint je zo langzamerhand af te vragen of het wel zijver is.
De specialiteit van philippe gilbert is over het algemeen sprinten en dan vooral de lastige aankomsten bergop. Op bijvoorbeeld een bergje van de 4de categorie.
Zo heeft hij begin dit jaar meerdere klassiekers gewonnen in de eindsprint, bijvoorbeeld op de muur van huy.
Ook heeft hij de eerste etappe van dce tour gewonnen en was daardoor de eerste sinds jaren die de gele, groene en bolletjestrui tegelijk had.
Ik hoop dat dit antwoord je geholpen heeft.
En je schrijft trouwens philippe en niet filip.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bergop sprinten, kijk maar naar zijn palmares dit jaar