franse ploegauto bestraffen ?

de wielrenner john hoogerland werdt aan gereden door een ploeg auto voor een franse wielren ploeg ,worden deze mensen bestraft ? of hebben deze een tijdelijke schorsing ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Wat een blunder was dat zeg!
Die man wordt onmiddellijk uit de Tour verwijderd. Zal ook niet meer terugkomen.
Mart Smeets vertelde gisteravond dat er vandaag zwaardere maatregelen worden bekendgemaakt inzake het volgen. Die volgauto was notabene van de organisatie van de Tour...

Hij vertelde dat er 198 rijders zijn maar het aantal op de weg is opgelopen tot 5000, van volgwagens, ehbo ploegen etc. En dat is veel te veel voor die smalle wegen daar. En het parcours wordt immer nog smaller..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ben ook benieuwd...
Iemand een slechte dag misschien?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rare min....Van mij juist een +. Het is een goed, en in tegenstelling tot veel andere antwoorden hier ook nog eens goed onderbouwd, antwoord!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben er nog niet zo van overtuigd dat die chauffeur veel te verwijten viel. Er stond een boom in zijn rijweg (hij zat zo ongeveer op de berm) en vlak achter hem reden 2 motors. Zomaar op de rem gaan staan was ook verkeer afgelopen en de auto's achter de renners deden ook geen enkele moeite om ruimte te maken. Dit is echt het resultaat van de idiote hoeveelheid motorvoertuigen op het parcours. Het is nog niet eens voor het eerst dat de auto's de renners in de weg zaten en dat dit nog zolang op zich heeft laten wachten mag een wonder heten. Op deze manier is het ook een kwestie van tijd voor het nog een keer gebeurd met ernstiger gevolgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als hij gewoon áchter de kopgroep gebleven was (zoals hem uitdrukkelijk was opgedragen door de wedstrijdleiding!!!) dan had hij ook niet hoeven uitwijken voor die boom, en had Johnny nu 33 hechtingen minder gehad. -1 voor RoepiRoepi
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar de wedstrijdleiding had hem dat helemaal niet opgedragen. Hij scheen ook toestemming te hebben van de leiding om de kopgroep te passeren zodat de movistar- auto er bij kon voor Voeckler. Ik vertrouw het verhaaltje van de tourbaas Prudhomme dan ook voor geen cent, en ik denk dat hij de schuld alleen maar op de chauffeur af loopt te schuiven terwijl zijn club ook alle risico's kende van het inhalen op dit punt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Juist. Zo'n chauffeur gaat niet op plaatsen rijden wat niet bij de werkopdracht hoort. Het lijkt me echt dat een paar hoge piefen over de schreef zijn gegaan (doe nu niet alsof de renners niet al jaren klagen over de alsmaar groeiende hoeveelheid motorvoertuigen op het parcours en de hoeveelheid kleine en bijna ongelukken in de afgelopen jaren) en nu zichzelf aan het indekken zijn over de rug van een chauffeur die onderaan de voedselketen staat. Het was behoorlijk duidelijk te zien dat die chauffeur uitwijkte voor die boom om een zwaar ongeluk te vermijden. Je maakt mij niet wijs dat je geheel vrijwillig op zo'n vreemde plek gaat rijden. Remmen was ook geen optie gegeven hoe achterlijk dichtbij die pers motoren zaten. De fout van een veel te veel op geld beluste leiding nu afschuiven op een werknemer die door dat beleid nu een fout heeft gemaakt (nota bene om te voorkomen dat hij/zij zelf gewond zou raken) vind ik erg laag. En als je dan vind dat hij achter de kopgroep had moeten gaan rijden dan mag je mij vertellen hoe dat dat had moeten gebeuren met slechts meter tussen de renners en de volg auto die er achter zat.

Andere antwoorden (5)

De chauffeur zal worden ontslagen.
12 jaar geleden
De auto was van de Franse televisie, toen de Franse commentator verschrikt zei "het is er een van ons" werd hij snel weggedraaid.
De chauffeur hoeft er niet op te rekenen ooit nog in de tour mee te mogen rijden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij heeft zwarte kaart voor altijd
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij word ontslafen en mag nooit meer in een tour meerijden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik meende ergens gelezen te hebben dat er herhaaldelijk gevraagd aan de renners om plaats te maken zodat de auto's konden inhalen.
Hoewel de bestuurder er eigenlijk ook niet veel aan had kunnen doen (waren de renners aan de kant gegaan dan was er niets aan de hand) is het natuurlijk wel erg wat er gebeurd is. Je kan in de seconden voor de crash trouwens zien dat de renners in de flauwe bocht rechtdoor blijven rijden (ideale lijn volgen) in plaats van langs de zijkant te fietsen. Hier had de bestuurder waarschijnlijk niet op gerekend.
Erg veel kan de bestuurder van de auto er dus ook niet aan doen. Was hij tegen de boom aangereden dan had de auto zo'n crash gemaakt dat het complete peleton stil zou komen te liggen.
Anyway, de bestuurder komt er niet meer in, zie bron:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Renners hoeven nooit maar dan ook nooit ruimte te maken voor auto's in de tour of wat voor wedstrijd dan ook!