Waarom doen er alleen mannen mee aan de Tour de france ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.2K

Het beste antwoord

Tot voor kort had je de Tour Feminin, de tour de France voor dames. Echter deze wordt niet meer georganiseerd.

De reden dat er geen vrouwen tussen de mannen mee rijden in de Tour de France is simpel. De dames kunnen de mannen gewoon niet bijhouden. Dames hebben een andere lichaamsbouw dan mannen en kunnen daardoor niet concurreren met hun mannelijke collega's. Het zou een ongelijke strijd worden.
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

De vrouwen rijden als het goed is ook wel de tour de France alleen op een ander moment en word niet niet gefilmd omdat er weinig belangstelling voor is
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er was ooit een versie voor vrouwen, maar die is helaas ter ziele. Er is momenteel wel de Giro,voor dames, waarin Marianne Vos schittert.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom helaas, vrouwenwielrennen is gewoon erg saai, en op Vos na ken je niemand uit het peloton.
Er is te weinig belangstelling voor en dan vind ik het logisch dat de Tour Feminin wordt opgeheven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tja, als het geen eurootjes genereert....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is toch het grootste probleem ja. Maar het zal ook geen geld opleveren zolang de nos er niks van uitzendt. Van de Giro voor vrouwen heb ik ook alleen maar de samenvatting van de laatste dag kunnen zien.
Tussen de mannen maken ze geen schijn van kans. Ze kunnen daar niet tegen op mannen zijn gewoon sterker.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jij hebt de vraag in ieder geval goed gelezen en het juiste antwoord gegeven +