krijgen wielrenners geen kromme rug?

Zij zitten altijd zo voorover gebogen, krijgen zij daar op den duur geen last van?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Wielrenners - de professionele - hebben natuurlijk een superconditie.

Die trainen niet alleen hun benen, maar alle spieren in hun lijf. Die trainen ook rompspieren en rugspieren.
Bovendien heeft een professionele wielrenner een fiets die geheel op hem/haar is afgestemd.

Maar inderdaad is het zo dat - samen met problemen aan de knie - rugblessures de meest voorkomende overbelastingsblessures bij het wielrennen zijn.

Onderstaand artikel gaat in op oorzaken, behandeling en preventie van rugklachten bij wielrenners.

http://www.sportzorg.nl/sporttakken/abc/wielrennen/rugklachten-en-wielrennen.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jij snapt het tenminste, beter dan de minkukel die mij een min gaf. +

Andere antwoorden (3)

Jazeker, sommige renners krijgen daar last van. Het is ook de reden dat ik ermee ben gestopt, hoewel ik een groot talent was.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat is hier fout aan?
In het begin is het wel wennen, maar als je wat vaker wielrent went je rug eraan. Net zoals met sit ups, in het begin voel je je buikspieren heel erg, maar na een paar keer voel je het al bijna niet meer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik krijg het niet zo erg ik krijg weleens last van mijn rug tijdens het wielrennen maar dat is niet zo erg
maar5 ik fiets nu al 3 jaar

Toegevoegd na 1 minuut:
k krijg het niet zo erg ik krijg weleens last van mijn rug tijdens het wielrennen maar dat is niet zo erg
maar ik fiets nu al 3 jaar