Wie won de tour de france door op de laatste dag met 2 seconden achterstand aan te vallen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

In 1989 won Greg Lemond de Tour de France met 8 seconden voorsprong op Laurent Fignon.

Toegevoegd na 19 uur:
Na 20 etappen had Fignon een voorsprong op Lemond van 50 seconden in het algemeen klassement. Lemond won de tijdrit met een voorsprong van 58 seconden en won de Tour de France met 8 seconden voorsprong.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar op de laatste dag, voor de tijdrit, had Lemond een achterstand van 51 seconden op Fignon, dus dat klopt niet.