Waarom dragen sommige topatleten zoals bijvoorbeeld femke bol een polshorloge tijdens een wedstrijd?

Bij een topatleet zoals Femke Bol is iedere gram extra m.i. nadelig tbv het realiseren van een toptijd. Dus het gewicht van een polshorloge ook.

een jaar geleden
2.2K
Ritsuka
een jaar geleden
Is het geen sporthorloge zoals Garmin?
Inekez1
een jaar geleden
Als zij met een horloge om een wereldrecord kan lopen, dan is dat horloge blijkbaar niet zodanig belemmerend dat ze er minder hard van gaat lopen. Ondertussen worden wel allerlei gegevens opgeslagen, wat weer kan helpen bij de training voor de volgende wedstrijd.
Castle
een jaar geleden
Het lijkt er één met wijzerplaat:
https://cdn.nos.nl/image/2023/02/20/945001/1008x567.jpg
Inekez1
een jaar geleden
Er zijn ook sporthorloges met fysieke wijzerplaat, die toch allerlei gegevens verzamelen. Na de wedstrijd kunnen de gegevens dan worden uitgelezen. Je zou kunnen denken dat een zo klein mogelijk horloge handiger is, maar het effect van lang haar is denk ik groter (lees: eerder van negatieve invloed) op de prestaties dan een horloge om de pols. Ik sluit niet uit dat er sprake is van een sponsordeal. Een paar jaar geleden waren de Nederlandse sporters zo ongeveer de enigen die dag en nacht een hartslaghorloge droegen. Femke Bol kwam daarmee ook duidelijk in beeld en ineens was de Whoop (het model dat ze in 2021 droeg) een rage. Op diverse foto's zie ik steeds andere horloges. Misschien is dat haar eigen keuze, maar financiële invloed van bepaalde merken sluit ik niet zomaar uit. https://www.hardloopnieuws.nl/sinds-femke-bol-haar-polshartslagmeter-showde-is-de-whoop-een-rage-op-papendal/

Antwoorden (1)

Atleten dragen een polshorloge tijdens een wedstrijd om hun prestaties te meten. Het horloge geeft informatie over de afgelegde afstand, de gemiddelde snelheid en de totale tijd. Dit helpt atleten om hun prestaties te verbeteren.
9 maanden geleden