Hoe word ik beter in de coopertest (12min loop)?

Hallo, ik moest voor mijn militaire opleiding 2,7km lopen in 12 min ik trainde 2 maanden lang 3x in de week de 12 min loop maar helaas mocht het niet baten.. ik liep niet sneller… iemand enig idee hoe ik toch die 2,7km ga halen in 12 min welke trainingen moet ik doen? Ik loop nu om wn nabij de 2,61km in 12 min

Ik trainde 2 maanden lang maar zag nauwelijks verschil.. terwijl ik elke training toch het gaatje ging..

een jaar geleden
2.4K
Inekez1
een jaar geleden
https://www.runnersworld.com/nl/training/looptips/a29317908/5-tips-sneller-worden-met-hardlopen/
Ritsuka
een jaar geleden
Probeer meer Zone 2 cardio te doen: https://anchor.fm/jordansyatt/episodes/The-Science-of-Zone-2-Cardio-with-Alex-Viada-e1cnpbg

Antwoorden (1)

De coopertest is een meting om weer te geven hoe goed je hardloopconditie is. Als je daarom gaat trainen op langdurig hardlopen (niet specifiek 12 minuten maar meer) dan zal je mogelijkheid om meer afstand af te leggen in die 12 minuten ook toenemen.
Oftewel: ga trainen op langere afstanden, 5 kilometer of meer hardlopen. En ga dan ook 'tot het gaatje', dan zal je zien dat je na enige tijd in staat bent tot het bereiken van een hogere snelheid over langere afstand.
een jaar geleden
Ritsuka
een jaar geleden
Niet elke keer voluit gaan, het beste is interval en duurloop afwisselen.
Een site als Runner's World heeft goede voorbeeldschema's
Sven123n
een jaar geleden
Hou me goed aan de tijden etc