Wat is het verschil tussen normale sokken en hardloopsokken?

Ik begin volgende week met hardlopen en zou graag willen weten of ik ze echt per se moet aanschaffen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.4K

Het beste antwoord

De meeste hardlopers dragen graag sokken tijdens het lopen. Door het dragen van speciale hardloopsokken wordt het vocht beter afgevoerd. De zachte binnenvoering van moderne hardloopschoenen kunnen een bron van blaren worden. Sokken helpen om transpiratievocht op te nemen en zijn een beschermende buffer tegen schuren. Natuurlijke vezels zoals katoen, of een mix van katoen en synthetische vezels geven de voeten een optimale bescherming. Let er bij de aanschaf van sokken vooral op dat deze naadloos zijn. De betere sokken zijn hiel- en teen beschermend en zijn voorzien van een links en rechts merkteken. De gewone sokken zijn veelal geheel synthetisch, hebben geen zachte binnenvoering en zijn niet naadloos.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heel erg bedankt voor je reactie! Je hebt me heel erg overtuigd om toch het product aan te schaffen en ik ga zeker op de kwaliteit letten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Graag gedaan, bedankt voor je reactie.