Zijn deze schoenen http://www.omoda.nl/bruine-timberland-wandelschoenen-2200r-2203r/A33867 waterdicht?

Ik ga binnenkort naar Turkije, daar zullen we ook door sneeuw en regen moeten lopen. Ik wil daarom een paar schoenen kopen maar ik weet dus niet of dit geschikte schoenen zijn. Wie weet of deze schoenen waterdicht zijn?

http://www.omoda.nl/bruine-timberland-wandelschoenen-2200r-2203r/A33867

http://www.zalando.nl/timberland-gt-scramble-lage-schoenen-voor-heren-bruin-ti112a028-702.html?size=40?wmc=BESLIST&utm_source=COM&utm_medium=BESLIST

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Lees dit eens voor je je wandelschoenen aanschaft:
www.wandelkrant.nl/lezersservice/tips-en.../wandelschoenen.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt, ik zal 't lezen :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Voor dagelijks gebruik vind ik Blundstones erg prettig. Ze zijn goed waterdicht en schieten veterloos makkelijk aan. Erg prettige schoen. Voor het echte wandelwerk raad ik je B-schoenen (halfhoog) aan. Die zijn duurder dan die neppe Timberlands maar dat haal je er wel uit qua levensduur. Voor het onderhoud van leer gebruik je bij voorkeur geen spuitbussen maar door de buitensportwinkel aangeraden producten. Schoenen van (deels) kunststof moet je wel impregneren. Het is de bedoeling dat je voeten zo droog mogelijk blijven. Dat bereik je niet door het leer volledig dicht te sprayen maar ook door de juiste wandelsokken van wol, kunststof of een combinatie. Bronnen:
- http://www.superfamilie.nl/uitrusting/schoenen.html

Antwoorden (3)

Die zien eruit als prettige wandelschoenen. Maar je moet ze waarschijnlijk wel eerst zelf insprayen om ze waterdicht te maken. Daar kan je bij de schoenmaker een speciale spuitbus voor kopen.
11 jaar geleden
Het lijkt er niet op (geen geox), maar je kan ze altijd behandelen met een special spray, waardoor ze waterdicht/waterafstotend worden. Deze kan je gewoon bij schoenenwinkels kopen. Let er wel op dat als je door regen en sneeuw loopt, water ook via je broekspijpen de schoenen in kunnen lopen.
11 jaar geleden
Het buitenmateriaal is suede, dus reken maar dat je in de sneeuw in de kortst mogelijke keren natte voeten hebt.