Hoe kan ik langer hardlopen volhouden?

Morgen heb ik een duurloop op school. Ik heb een lange tijd niet gesport vanwege mijn knieblessure, maar nu heb ik dus die duurloop. Qua knie kan het wel, maar qua conditie absoluut niet! Iemand tips om langer vol te houden? Bijvoorbeeld wat ik moet eten 's morgens?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.5K
Ritsuka
11 jaar geleden
beetje laat met het stellen van je vraag, anders kon je nog wat oefenen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat klopt, maar ik kwam er pas vanmiddag achter dat ik die loop heb.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Inderdaad, niet lopen, door hardlopen wordt het alleen maar erger.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Niet gaan forceren! door ineens een duurloop te gaan lopen! ga het eerst opbouwen,door korte loopjes en die wekelijks langer maken.zo van eerst een heel rustige 3 km,ga niet in de fout door morgen toch te gaan je zal het dan zeker bezuren,gezien je maar amper genezen knie. veel sterkte

Antwoorden (2)

Druivesuiker eten en energiedrank drinken
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het beste is om voor morgen nog een stuk te hardlopen, zodat je conditie al een beetje is opgekrikt. Verder kun je niet heel veel doen aan je conditie in één dag.

Als eten moet je gewoon brood eten en misschien wat fruit, maar niks speciaals.